Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
10. december 2001 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan styres Gem Som på vedhæftede filer

Hej
Når man åbner en mail med vedhæftede filer kan man bruge Filer -> Gem som. Filtypen der står nederst i boksen står til \'Kun tekst\' hos nogle brugere. Hos mig står den til RFT-format. Det indikerer at man på en eller anden måde kan styre den. Jeg vil gerne have den default på Meddelelsesformat.

Hvordan gør jeg det?

Torben
Avatar billede peerf Nybegynder
10. december 2001 - 21:30 #1
Tjaaaa, det kunne jeg også godt tænke mig at vide !
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 04:18 #2
Det ku\' være interessant at få at vide, hvilket mail-program du/I bruger? På min OE 6.0 kan jeg kun gemme vedhæftede filer i det format, de er fremsendt. Vælger jeg filer -> gem som, er det meddelelsen og ikke vedhænget, jeg gemmer.
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
11. december 2001 - 08:26 #3
Vi taler her Outlook, Office 2000. Når man har åbnet sin nye mail og vælger Filer -> Gem som

Torben
Avatar billede mile Juniormester
11. december 2001 - 08:35 #4
Jeg er temmelig sikker på, at den ved Gem som, altid vil foreslå det format mailen er sendt med. Der er 3 forskellige formater man kan sende med - og modtage i - med en Outlook 2000. Nemlig html - Rtf- txt.

Prøv evt. som test at sende en mail i hvert format til dig selv, og se om ikke min teori holder stik...
Avatar billede kwo Nybegynder
12. december 2001 - 13:30 #5
mile har ret.
Ved at prøve at gemme 3 tilfældige mails i min indbakke foreslog den 3 forskellige formater.

Fra tidligere mail-programmer mener jeg at huske et afkrydsningsfelt, der hed \"Besvar post i samme format som det er sendt\". Fjernelse af hak i dette felt kunne måske gøre en forskel. Men denne funktion kan jeg ikke finde i Outlook 2000.
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
11. januar 2002 - 16:43 #6
Det er ikke formatet på selve filerne, men derimod selve mailen så gemmes også de vedhæftede.

Torben