Avatar billede ljoh Nybegynder
10. december 2001 - 12:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win xp og Asus k7m installationsproblem

Jeg forsøger at opgradere min Win Me til XP, men installationen fortæller at der er en konflikt mellem grafikkort og bundkort der gør at installationen ikke kan gennemføres. Jeg har nu prøvet tre grafikkort med samme fejl. Jeg har flashet bundkortet uden at det hjælper.
Nogen ideer??
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 12:41 #1
hmm... er det en original XP CD?
Avatar billede brie Nybegynder
10. december 2001 - 12:42 #2
Ja, drop XP... *g*

Nej ved det ikke, så jeg poster dette som en kommentar !!!

Mvh Brie =)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:42 #3
var det 3 forskellige grafikkort?

Prøv at Loade Default Setup i bios inden du påbegynder installationen.
Avatar billede moebius Nybegynder
10. december 2001 - 12:42 #4
Prøv at installere XP istedet for at opgradere!

Husk at tage backup af vigtige filer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:42 #5
Jeg har set et sted at der skulle være problemer med Asus 7700 grafikkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:43 #6
Ja, du skal lave en ren installation, ikke en opgradering, det giver blot problemer!
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 12:44 #7
en god ide ville være at formatere og derefter installere XP ...

Bios skal også være i default ...
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 12:46 #8
retaxes --->  hvor?  hyperlink tak ;)
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 12:48 #9
argh... pis & lort

Du kommer hele tiden før mig Retaxes...

skod forbindelse
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 12:57 #10
Jeg kan ikke give dig linken da jeg mistede alle mine nyere Foretrukne under et stort krash i går.
Avatar billede ljoh Nybegynder
10. december 2001 - 13:07 #11
Et par svar på nogle af de ekstra spørgsmål:
1) Ja, det er orig. cd.
2) Det er tre forskellige grafikkort, 2.stk. agp og en pci.

Hvis det er en hardwarekonflikt, hjælper det vel ikke med en \"ren\" installation?

Jeg har lige prøvet med bios i default uden held.
Her er udskriften på problemet:

Conflicting Devices
Installationsprogrammet har fundet en inkompatibilitet mellem dit skærmkort og computerens bundkort. På grund af denne inkompatibilitet, vil computeren muligvis ikke starte efter opgraderingen. Kontakt hardwareproducenten for at få teknisk hjælp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 13:21 #12
Det behøver jo ikke at være noget med grafikkortet, hvad med rammene, prøv om du kan nøjes med en blok, skift imellem dem og prøv.

Ellers kan jeg ikke lige se hvad det skulle være!
Avatar billede ljoh Nybegynder
10. december 2001 - 13:23 #13
Foreløbig tak - jeg skal prøve alle ideer når mørket falder på.
Avatar billede truntee Nybegynder
10. december 2001 - 14:55 #14
Jeg har postet et tilsvarende spørgsmål - se:
http://www.eksperten.dk/spm/143834
Og desværre endnu ikke fået et svar, som kan bruges - så jeg vil følge med her.
Har forsøgt de samme ting - undtagen fuld installation, hvilket jeg heller ikke kan se skulle hjælpe. Det ville jo være rart, hvis XP fortalte, hvilken inkompatibiletet, det drejer sig om. Held og lykke.
Avatar billede truntee Nybegynder
11. december 2001 - 16:28 #15
Har du fået det til at virke - jeg venter med spænding her i min ende????
Avatar billede truntee Nybegynder
14. december 2001 - 00:05 #16
I følge importøren af mit bundkort: Soltek SL75-KAV, er der et problem med XP.
Det er ikke muligt at opgradere - men der skal foretages en ren installation.
Forsøg værd?
Avatar billede ljoh Nybegynder
14. december 2001 - 10:04 #17
Det eneste der virkede i mit tilfælde var en formatering af hd, og en ren installation.
Tak for hjælpen.
Avatar billede truntee Nybegynder
14. december 2001 - 10:09 #18
Jeg tror, at du skal poste dig selv et svar, så du kan få spørgsmålet lukket???