Avatar billede saxegaard Nybegynder
10. december 2001 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Download igen....

hvordan \"tvinge\" browseren til å nedlaste et dokument(eller spørre om å nedlaste) istedet for å åpne det?

f.eks et word dokument som default vil vises direkte fra siden...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. december 2001 - 11:33 #1
Evt. pak det som en zip fil. Dem kan browsere ikke åbne ...
Avatar billede heira Nybegynder
10. december 2001 - 11:37 #2
Sådan gør du :
<a href=\"mappe/dokument.doc\" target=din frame>Klike her </a>

m.v.h.
heira
Avatar billede saxegaard Nybegynder
10. december 2001 - 12:02 #3
Det finnes altså ingen måte å omgå browseren her?
Avatar billede thehollow Nybegynder
10. december 2001 - 12:11 #4
Jeg tror ikke at saxegaard spør om hvordan man lager en link. Spørsmålet går vel mer ut på hvordan man kan unngå at for eksempel word-dokumentene åpnes automatisk når man klikker på dem. De skal kanskje lagres? Stemmer det, saxegaard?

// theHollow
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. december 2001 - 12:11 #5
Prøv at se her, der er måske håb :)
http://www.eksperten.dk/spm/50384 og på:

http://www.eksperten.dk/spm/48625

*****
Hej med jer.

Intet af jeres kode fungerede....

Men nu har jeg fået lortet til at virke alligevel.

Hvis i vil se koden er den her:
(dokumentation her: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q193/9/98.ASP)

<%
Option Explicit
Response.Expires = 0
Response.Buffer = TRUE
Response.AddHeader \"Content-Disposition\",\"attachment; filename=test.pdf\"
Response.AddHeader \"Content-Description\",\"ASP Generated Data\"
Response.ContentType = \"application/pdf\"

Dim vntStream, oMyObject

Set oMyObject = Server.CreateObject(\"MyObject.BinRead\")
vntStream = oMyObject.readBinFile(server.mappath(\"test.pdf\"))

Response.BinaryWrite(vntStream)
Response.Flush
%>

Alligevel tak til brain der hjalp mig på vej..

****
Avatar billede saxegaard Nybegynder
10. december 2001 - 12:26 #6
Det stemmer at dokumentet skal lagres... Synes det var litt rart at det ikke finnes noen kommando for dette i html  4.0 eller ASP x.x.
Synes det blir litt tungvindt å implementere enda mere scripts på siden bare pga et dokument, kjører allerede DSN og JavaScript, så det kommer bare til å bli rotete å putte inn enda mere...

Takkk for svarene iallefall!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. december 2001 - 12:28 #7
Velbekomme :)