Avatar billede atom Nybegynder
10. december 2001 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbning af flere dokumenter i word 2000

Mit problem er at når jeg vil åbne flere dokumenter i word2000, vil word åbne flere gange. Dette er meget uhenmsigtsmæssigt, når jeg kun vil udskrive dokumentet.

Kan man på nogen måde få word til at åbne flere dokumenter i samme word program??
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
10. december 2001 - 11:06 #1
Ikke umiddelbart, så vidt jeg ved. Måske via en makro eller VBA?
Avatar billede Chewie Novice
10. december 2001 - 11:19 #2
open dokumentet via filer --> åben.. i word
Avatar billede atom Nybegynder
10. december 2001 - 11:24 #3
når jeg bruger flier  -> åben, så åbner dokumenterne stadig i hver sit word program
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. december 2001 - 11:28 #4
Short answer: You can\'t, this is a new \"feature\" of Word 2K and is deliberate and can\'t be changed. It is important to note, though that each new document does not start a new instance of Word. For the official Microsoft take on this see:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q230/6/84.asp

Longer answer: There are macros that work around this.

In Office 2000 Excel & Powerpoint use the \'traditional\' MDI (Multiple Documents per Program Window) interface and emulate an Word 2000\'s new SDI (Single Document per Window) interface via the \'[x] Windows in Taskbar\' setting in Tools=>Options=>View.

For Word 2000 to get an MDI emulation toggle you can use this free 3rd party \'Windows in Taskbar.dot\' template that takes about 1 minute to install.

OfficeVBA Magazine article - \"Fighting Desktop Pollution\" by Romke Soldaat http://officevba.com/features/1999/11/vba199911hk_f/vba199911hk_d.asp

This gives you a page from which you can download the macros needed to make the MDI optional in Word 2000, it also leads you to the article explaining those macros. You don\'t need to read the article to use the macros, but it makes fascinating reading.

This has been moved because the OfficeVBA Magazine site has become subscription only. It is now stored on the CompuServe forums.

According to what I\'ve read, this interface is optional  for Word in the XP (2002) version of Office.

See also: http://www.mvps.org/word/FAQs/Customization/SDIMDI.htm. (MVP website)

For those who like the MDI interface and wish they had it with Word 97 there is an emulator called Switchbar that does exactly that.

ref: http://www.addbalance.com/word/faq.htm#_Toc490469687
Avatar billede kol Nybegynder
10. december 2001 - 11:43 #5
Jeg har ikke samme problem i min Word 2000. Jeg kan udmærket åbne flere dokumenter på een gang.
Men du behøver ikke at åbne dokumenterne bare for at skrive dem ud: I åben-winduet i Word markerer du de dokumenter, som du vil printe ud (ctrl + venstreklik). Så højreklikker du og vælger \"Udskriv\"

Hilsen KOL
Avatar billede Chewie Novice
10. december 2001 - 11:46 #6
KOL >> ctrl + højreklik :o)
Avatar billede atom Nybegynder
10. december 2001 - 14:11 #7
tak for hjælpen, men det jeg skal skrive ud er vedhæftede filer i outlook, og der kan man ikke bruge denne funktion