Avatar billede unklekarma Nybegynder
10. december 2001 - 01:28 Der er 6 kommentarer

2 html dokumenter i 2 forskellige frames

Jeg skal bruge en knap (javascript?) der kan åbne to forskellige html dokumenter i 2 forskellige frames.
Hvis der er nigen der ved det, så må i meget gerne svare ASAP...

mvh.

unklekarma
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 01:32 #1
<form>
<input type=\'button\' value=\'aaben 2\'
onclick=\"parent.framenavn1.location.href=dok1.html;parent.framenavn2.location.href=dok2.html;\">
</form>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 01:33 #2
Ups. for hurtig, der skal \'-er omkring url-strengen:

  <form>
<input type=\'button\' value=\'aaben 2\'
onclick=\"parent.framenavn1.location.href=\'dok1.html\';parent.framenavn2.location.href=\'dok2.html\';\">
</form>
Avatar billede Syska Mester
10. december 2001 - 08:31 #3
Hvis der er nigen der ved det, så må i meget gerne svare ASAP...

hmmm, den skal lige drejes lidt.

nigen = ingen

altså så skal vi svare så hurtigt som muligt, hvis der er ingen af os der ved det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 11:03 #4
mon ikke  nigen -> nogen :-))
Avatar billede unklekarma Nybegynder
10. december 2001 - 11:53 #5
jeg undskylder ydmygt for min stavefejl - NOT!

Anyways, mange tak for hjælpen! Jeg prøver mig frem...

Avatar billede lerchedahl Nybegynder
10. december 2001 - 13:16 #6
Du kan også klare den med et almindeligt tekstlink, hvis det skulle blive aktuelt...

<a href=\"side01.html\" target=\"frame01\" onClick=\"top.frame02.location.href=\'side02.html\'\">link</a>

/lerchedahl