Avatar billede psyco Nybegynder
10. december 2001 - 00:17 Der er 8 kommentarer

Fart på transperante billeder

Okay. Jeg har et lille problem. Jeg skal lave et program som viser et billede, hvor noget af det skal være transperant. Hele baggrunden skal så skifte farve hvert 10. sekund.

Mit problem er at når baggrunden skifter farve, viser computeren først et sort billede af det der ikke er transperant og derefter selve billedet.
Kan man ikke på en eller anden måde undgå det???
(findes der en slags freeze-thaw funktion eller noget lign.)

Indtil videre består programmet af et hovedvindue hvis baggrundsfarve skifter hvert tiende sekund, og i hovedvinduet er der et TImage som indeholder billedet (stretch og transperant er true ... og jeg tror stretch har en del af skylden. Billedet er nemlig 1400x800).
Avatar billede ziron Nybegynder
10. december 2001 - 00:19 #1
send lige til ziron@kulhytten.dk så kigger jeg lige...

/ZIRON
Avatar billede psyco Nybegynder
10. december 2001 - 00:43 #2
>Ziron
Ups ... det er 1500x2000 (meget stor bmpfil) ... så jeg sender programmet uden. Du kan vel selv lave et alternativ i paint, ik\'
Avatar billede ziron Nybegynder
10. december 2001 - 00:49 #3
okay det er bare iorden, kigger lige på den, men kan man lave trasparant i paint??

/ZIRON
Avatar billede psyco Nybegynder
10. december 2001 - 00:55 #4
>Ziron
Niks ... men TImage skifter den mest sandsynlige farve ud med ... øh ... enten modervinduets baggrundsfarve eller også gør den det rigtigt transperant, men det er egentlig ligemeget i det her tilfælde.
Så bare lav et stor rødt billede med en gul ring i. Så skulle det kunne bruges.
Avatar billede ziron Nybegynder
10. december 2001 - 00:58 #5
jeg kigger lige på det, er du icq eller noget af den art??

/ZIRON
Avatar billede psyco Nybegynder
10. december 2001 - 01:13 #6
>Ziron
Jeps ... 111250670 ... men jeg er somregel kun på om natten
Avatar billede unclebug Nybegynder
10. december 2001 - 16:48 #7
Prøv at sætte formens DoubleBuffered til TRUE
Avatar billede psyco Nybegynder
11. december 2001 - 00:28 #8
>Unclebug
Du er et geni. Svar lige så du kan få dine 100 point.