Avatar billede duracellert Nybegynder
09. december 2001 - 17:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor...

hvorfor bruges PHP fremfor ASP?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
09. december 2001 - 17:55 #1
Fordi når man som f.eks. mig kender til både sprog særdeles godt så ved man også at PHP er det nemmeste og det hurtigste. Og mest flexible.

Desuden kan PHP køre på stort set emhver platform der findes, hvor ASP i sit rette (IIS) kun kører på Windows-
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:00 #2
det spørgsmål er lige som at spørge hvorfor nogen filk kører i toyota og andre kører mazda eller peugot eller skoda fo den sags skyld.

jeg kører php fordi jeg kører med linux servere og så kan asp ikke køre heldigvis :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:01 #3
og som invisibleman siger er det meget flexibelt.

Avatar billede invisibleman Nybegynder
09. december 2001 - 18:02 #4
dex_dexter .. naa .. det er ligesom at sige hvorfro nogle kører en Porche mens de fleste andre alt andet *GG* PHP er suverænt bedre end ASP.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:04 #5
ja okay så :)
jeg har kun programmeret i php og aldrig i asp så¨jeg ved det ikke.

men php er helt klart sejt at programmere i, og meget veldokumenteret.
http://php.net
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 18:12 #6
PHP er gratis at hente og bruge.
ASP får man smidt i nakken i en ret begrænset version. Når man så vil have det hele med (håndtering af grafik og lignende) skal man have tegnedrengen frem.
Det siges at PHP er en del hurtigere.
til gengæld er ASP integreret med en masse andre microsoft produkter, så det kan være nemmere at komme igang med.

mvh JakobA
Avatar billede invisibleman Nybegynder
09. december 2001 - 18:14 #7
duracellert: det var sku da noget af en ondssvag \"point fordeling\" eller mangel på samme !?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:24 #8
hm.. skal vi dele??
skal jeg oprettet et nyt spm til 7,5 points?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
09. december 2001 - 18:28 #9
dex_dexter .. nej nej ..det er tåbeligt .. ligemeget :o) Ellers tak :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:36 #10
:)
men ved jo aldrig .
wow nu er jeg jo næsten oppe på 1k igen *G*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 18:37 #11
hm.. øv.
jeg har været aktiv næsten så langt tid som tdaugaard men med din nye bruger har du allerede overhalet mig :(

men hva faen.
points betyder intet
Avatar billede invisibleman Nybegynder
09. december 2001 - 18:39 #12
dex_dexter *LOL* hæ hæ ..