Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 16:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddiske!

Hey...

jeg har et lille problem.
Når jeg har begge mine harddiske i, så finder den kun \"master\", men hvis jeg så prøver at pille strømmen fra den der er \"master\", så den kan finde \"slave\"

hvorfor nu det?
har ikke haft det problem før
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 16:30 #1
så den kan finde \"slave\"
skulle være:
så finder den \"slave\"
Avatar billede jonashauge Nybegynder
09. december 2001 - 16:31 #2
har du tjekket dine jumpere?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 16:33 #3
ja. Desværre gar heg kun 1 jumper til min anden harddisk, men man kan godt sætte den til slave alligevel (to forskellige måder)
Avatar billede jonashauge Nybegynder
09. december 2001 - 16:34 #4
d kan godt boote op, når du kun kan se masteren?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 16:36 #5
Yeps!
Avatar billede jonashauge Nybegynder
09. december 2001 - 16:37 #6
har du prøvet med 1 disk på primary master og 1 på secondary master?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 16:53 #7
Det kan jeg ikke når jeg kun har 1 jumper....

men primary master og primary slave som de to harddiske, har virket før idag.
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
10. december 2001 - 00:58 #8
Prøv at sætte det sammen igen forfra (lyder åndsvagt, men er en god idé).

Tjek så alle steder at kablet er helt i, og at jumper settings er korrekt!!

Derefter er det nok en god idé at gå ind i bios, og køre autoseach!!
Avatar billede flash-freak Nybegynder
10. december 2001 - 13:30 #9
Køb da en ny harddisk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. december 2001 - 18:47 #10
casper, skrid med dig. Find nogle andre at irritere. I stedet for at for at logge dig ind som min bruger og acceptere dit eget svar
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
12. december 2001 - 20:45 #11
gizmo-gizmo

Hvis du er sikker på, at det er foregået sådan. Synes jeg du skal melde det øverst på siden under \"anmeld misbrug\", eksperten er for seriøst et sted til den slags pis!!!