Avatar billede zhy Nybegynder
09. december 2001 - 13:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection til mysql

Hey
Jeg har et applet der skal trække oplysninger ud fra en database (som ligger på en anden server), Hvordan kan jeg oprette en forbindelse til denne lige når appletet starter ?
Har sat spørgsmålet til 60 da jeg er ret sikker på at jeg ikke fatter det hele første gang og nok skal bruge lidt ekstra hjælp
Avatar billede datajesper Nybegynder
09. december 2001 - 13:13 #1
Det er ikke lige sådan at gøre det. Appletter kan kun \"ringe\" hjem til den server de kommer fra.

Der er to måder:
Få serveren (der hvor apletten kommer fra ) til at tilgå den anden servere.

Eller:
Lav et cerfitikat der gør at appletten må tilgå andre server. Det kræver dog at brugen downloader cerfifikatet.
Avatar billede zhy Nybegynder
09. december 2001 - 13:27 #2
ok...  lyder barskt... Jeg dropper det...Sørger for at de kommer til at ligge på den samme server så.
Points videre til dette spørgsmål
Hvordan opretter jeg en connection til databasen lige når appletet er startet ?og hvordan lukker jeg den igen ?
Avatar billede datajesper Nybegynder
09. december 2001 - 13:44 #3
Hvad har du af driver til MySQL ?
Avatar billede zhy Nybegynder
09. december 2001 - 15:56 #4
Har brugt den der ligger her :
http://mmmysql.sourceforge.net/
Avatar billede mickni33 Nybegynder
10. december 2001 - 12:48 #5
jeg har prøvet at få java appletter og database til at hænge sammen, uden held.
Det hele går fint når je ser dem lokalt på serveren men når den kommer ud til klienten skriver den connection refused.
Man kan helt sikkert på en eller anden kringlet måde men prøv heller med jsp,asp,php
Det andet er spild af hjerneceller
Avatar billede zhy Nybegynder
28. august 2002 - 21:51 #6
drop