Avatar billede dcedata Nybegynder
09. december 2001 - 01:33 Der er 8 kommentarer

Vedr. Dos og Win AD. Server

Jeg startede med det gode gamle DOS.. ;)

Og nu har jeg en domain controler på en windows advantage server.

Er der nogle som ved hvordan jeg får lavet en diskette som jeg kan sætte i computer, hvor der ikke er noget Software på.
Og når jeg booter op på disketten, så får den adgang til serveren. Fordelen ved dette er at jeg kan sætte en diskette i en \"tom\" computer, og installere et valgfrit styresystem på den computer hvor der ikke er noget software på...

Jeg kan nemlig ikke huske hvordan det er man før...

HYG DIG
;oD

Niels S.

Evt forslag en bat fil, som jeg bruge til den diskette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar billede frock Nybegynder
09. december 2001 - 08:49 #1
www.bootdisk.com

Jeg kan klart anbefale første link - det, der fører til w0rm bootdisk. Der ligger alle nødvendige utils på + den har support for ide/scsi cd-rom drev osv. osv.
Avatar billede frock Nybegynder
09. december 2001 - 08:50 #2
Hvis du skal ind på en eksiterende ntfs partition, skal du bruge ntfsdos, som er gratis:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

Hvis du skal kunne skrive til disken, skal du have Pro udgaven - og den koster.
Avatar billede jsb Nybegynder
09. december 2001 - 12:11 #3
Det du skal bruge er en netbootdiskette, den kan du sikkert finde på frock\'s link, eller kan kan du lave RIS (remote installation service) installationer vha. din win2000 server. Dette kræver dog at de tomme PC\'ere kan boote på netkortet (PXE-kompatibelt).
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. december 2001 - 13:56 #4
jsb> Man behøver ikke at kunne boote på netkortet - man kan godt lave en diskette, som du kan boote på, som så får fat i RIS serveren.
Avatar billede dcedata Nybegynder
09. december 2001 - 14:21 #5
Jeg ved at det kan lade sig gøre at lave en startdisk, som man kan bruge til en pc, uden operativsystem..

Det er noget med TCP/IP, men lige hvordan man laver disketten, det er det som jeg skal have hjælp til !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. december 2001 - 15:01 #6
Kig på det link som frock har skrevet .. der findes nogle netbootisketter.

Der er nogle gode nogen imellem.
Avatar billede jsb Nybegynder
09. december 2001 - 17:01 #7
goulduck> Det er selvfølgelig rigtigt, men det er altså lettere at boot direkte på netkortet og så bruge diskettedrevet til svarfilen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. december 2001 - 22:10 #8
Det var også mere ment til dcedata - han efterlyser hvordan man laver sådanne disketter - kig på de andre, som findes på de sider.