Avatar billede tabbe Nybegynder
01. april 2000 - 09:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

To drivere til nettverkskort?

Jeg har et nettverkskort - 3Com 3C905. Jeg har installert driver til kortet og det fungerer. Under oppstart forsøker NT å starte 3Com 3C59X Bus Master Adapter og kommer med feilmelding om at dette ikke lar seg gjøre. Feilkoden er: en enhet koblet til systemet virker ikke. Maskinen har bare ett nettverkskort i tillegg til lydkort og skjermkort.
Er jeg helt på jordet når jeg antar at 3C59X er en driver for nettverkskort? Hvordan kan jeg få slettet denne? Kan det gjøres ved å fjerne kall i registeret?
Avatar billede sjensen Nybegynder
01. april 2000 - 09:34 #1
Hej Tabbe,

Nej, du har ret. 3C59x er en driver til kortet. Problemet du har er formentligt at dit lydkort og/eller skærmkort bruger samme interrupt som netkortet, eller at der i IRQ listen ved Boot er angivet N/A ud for IRQ for netkortet.
Hvis dette er tilfældet så prøv at ændre på dem. I Bios sætter du "Plug and Play OS" til No (eller disabled) og "reset configuration til "Enabled". Hvis dette ikke er nok, så prøv at bytte rundt på PCI-kortene således at skærmkort/lyskort/netkort fysisk bytter plads i dine PCI-slots.

eller

Bus Master: Du skal i Bios sætte Bus Master "til" (enabled) før du kan bruge driveren.
Avatar billede tabbe Nybegynder
01. april 2000 - 13:27 #2
Takk for svar sjensen.

Jeg har problemet på jobb og kan ikke teste ut før over helgen. Kommer tilbake når jeg har fått sett nærmere på forslag til løsning
Avatar billede tabbe Nybegynder
09. april 2000 - 22:59 #3
Jeg måtte ta ut nettverkskortet og installere det på nytt
Avatar billede unicorn Nybegynder
23. maj 2000 - 23:42 #4
Hvis det er en af de nyere 3Com 3C905, så skal du hente driveren fra 3com's hjemmeside. De har næmlig ændret chip-sættet, så de gamle drivere ikke virker.