Avatar billede denboj Nybegynder
01. april 2000 - 03:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ur problemer

Når min computer har været tændt i noget tid (meget forskelligt), får jeg en fejlmeddelelse der siger at mit ur har begået en ulovlig handling og afsluttes. Jeg kan selvfølgelig kun vælge luk i dialogboksen, det gør jeg så, mens mit ur glad tikker videre.

For et par måneder siden tabte det lidt tid, men det er det holdt op med. Meget mærkeligt.

Jeg kan ikke forstå hvis det er batteriet da uret går helt fint nu. Så er der nogen der kan hjælpe mig med andet end at fortælle at mit ur er en kriminel satan
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
03. april 2000 - 15:40 #1
Er det uret i proceslinien eller hvad ?
Hvad kører du af styresystem
Avatar billede denboj Nybegynder
03. april 2000 - 20:06 #2
Ja, det er uret i proceslinjen, og jeg kører windows 98
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
04. april 2000 - 09:11 #3
Da uret er totalt integreret i Windows vil jeg fprslå at du prøver at geninstallere Windows fra en bootdisk.
Avatar billede denboj Nybegynder
04. april 2000 - 16:39 #4
Det har jeg g
Avatar billede denboj Nybegynder
04. april 2000 - 16:41 #5
Hov, jeg har geninstaleret windows tre gange siden problemet opstod, men af andre årsager, så jeg er hundrede procent sikker på at det ikke er løsningen. hmm. gad vide om man kan downloade en uropdatering fra microsoft ?
Avatar billede rof Nybegynder
04. april 2000 - 18:39 #6
At geninstallere windows oven på den nuværende version som jeg går ud fra at det er det du har gjort hjælper kun i meget få tilfælde!
Prøv i stedet at gå ind i START > PROGRAMMER > TILBEHØR > SYSTEMVÆRKTØJER > SYSTEMOPLYSNINGER
Gå op i menuen FUNKTIONER og vælg KONTROLPROGRAM TIL SYSTEMFILER, kør denne igennem og gendan eventuelle skadet filer.
Prøv også at scanne reg. databasen, gøres i samme menu to punkter under.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. april 2000 - 15:57 #7
Rof:// Jeg har faktisk formateret harddisken, men jeg vil alligevel lige prøve at kigge på din ide
Avatar billede denboj Nybegynder
08. april 2000 - 16:17 #8
Jeg har alligevel prøvet din ide, og jeg får fejl i  C://windows/create32 når jeg kører kontrolprogram til systemfile. Så jeg må jo spørge mig selv er det et windows program eller hvad er det for en instalations diskette - cd jeg skal have fat i ? Ved forøvrigt ikke om det har noget med uret at gøre
Avatar billede rof Nybegynder
11. april 2000 - 17:53 #9
Hvilken version af windows køre du med?
Jeg kan ikke finde create32 nogen steder, hverken på win 98 SE eller 2000!
Er det en dll fil eller exe eller inf ??? eller noget helt tredje?
Avatar billede denboj Nybegynder
12. april 2000 - 00:08 #10
Create32 var en exe fil og jeg tror egentlig at den kommer fra min cd-brænder. Jeg kører windows98 og jeg har opdateret en masse fra microsoft
Avatar billede th Nybegynder
14. april 2000 - 20:26 #11
Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men prøv at tjekke batteriet på dit bundkort, måske er det ved at være flat. Prøv også at tjekke din bios, det kan jo være det er en eller anden indstilling der driller.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. juni 2000 - 20:13 #12
problemet er ikke løst men spørgsmålet har sovet i to mdr. sååååå    jeg har ingen problemer ud over at mit ur melder fejl tre gange om dagen :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
14. august 2000 - 01:37 #13
he he - jeg har nu købt mig en ny computer - fejlen genopstod i det sekund jeg instalerede min scanner - så enten er det selve scanneren - eller også er det softwaren