Avatar billede elisamarie Nybegynder
08. december 2001 - 22:17 Der er 5 kommentarer

Fejl

det maksimale antal makøer er overskredet.
En fejlmeddelse jeg får hvad betyder det.
Bruger java.
Avatar billede k_la Nybegynder
09. december 2001 - 11:19 #1
I Oracle kommer meddelelsen når antalet af åbne cursore overskrider det antal der er initialiseret i databasen, dette kan skyldes at en eller flere af applikationerne ikke får lukket cursoren efter brug.
Avatar billede coily Nybegynder
10. december 2001 - 13:10 #2
Set parameteren open_cursors i din init.ora
fx.
open_cursors=300
Du kan finde det aktive værdi ved
select value from v$parameter
where name=\'open_cursors\';
Avatar billede k_la Nybegynder
10. december 2001 - 22:59 #3
Lad være med at sætte den op ukritisk - der plejer at være en årsag - undersøg din applikation først for at se om den nu får dem lukket igen, ellers kommer fejlen bare igen.
Avatar billede jhh Nybegynder
26. december 2001 - 01:12 #4
Cursorer i Oracle svarer til Result Sets i Java. Oracles JDBC drivere har haft problemer med at lukke ResultSets når Statements lukkes, så det er en god ide selv at gøre dette, fx.

resultSet.close();
statement.close();
connection.close();
Avatar billede smil Nybegynder
08. januar 2002 - 15:58 #5
Det lyder afgjort som om du har et program der løber løbsk. Du kan meget hurtigt checke om det er fordi du glemmer at lukke en cursor (result set) efter brug. Prøv at sætte værdien for parameteren open_cursors i init.ora op med 100. Kør dit program igen - hvis du får fejlen igen, dog lidt længere henne i forløbet, så glemmer du garanteret at afslutte et
result set. Du skal sikre dig at du ikke har et loop, hvor du bliver ved med at åbne et nyt
result set.