Avatar billede langbein Nybegynder
08. december 2001 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lagring av skermbilder

Dersom man taster \"Print Screen\" så kan man jo copiere en \"screen shot\" inn i word og så enten skrive den ut eller lagre den. Er det mulig på noen måte å skrive et program som kan gjøre dette automatisk, dvs å lagre skjermbildet som jpg fil på harddisk ? På hvilken måte kan dette eventuelt gjøres ??
Avatar billede brita Nybegynder
08. december 2001 - 22:16 #1
....... hmmm automatisk, det ved jeg ikke, jeg plejer at tage det en gang gennem ImageReady og så optimere som jpg, men det er jo ikke automatisk, til gengæld for du den bedste optimering på den måde !!!
Avatar billede langbein Nybegynder
09. december 2001 - 13:35 #2
Hva er ImageReady ? Er det noen Windows greier jeg ikke kjenner til, eller er det noe annet ??
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 20:39 #3
ImageReady er et særskilt program i samme programpakke som Photoshop fra Adobe. Det er mig bekendt det bedste billedoptimeringsprogram på markedet, eller nærmere billedbehandlingsprogram til web.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
10. december 2001 - 01:19 #4
Hvis du kun skal have et screenshot (skjermbild)ind i Word, så tryk på \"Print Screen\", for at fange \"det skjermbild\" du skal bruge. Gå derefter ind i Word, højreclick på musen og vælg indsæt (paste).

Hvis du ønsker at gemme den som en billedfil og ikke ligefrem har alverdens billedprogrammer, så brug Paint (den der kommer med Windows). - Skulle gerne ligge under Start->Accessories(eller \"tilbehør\")->Paint. Når du har fundet den, så går du op i menuen og vælger sæt ind eller noget i den stil.

Håber det hjælper :o)
Avatar billede allan_faroe Nybegynder
10. december 2001 - 15:40 #5
Jeg ved at windows gemmer dine \"Print Screens\" i et dokument, men jeg kan ikke lige huske hvad det er for et!
Avatar billede langbein Nybegynder
11. december 2001 - 07:21 #6
Ser ikke ut til å være så lett å sette opp et slikt automatisk program. Det skulle være til en liten værstasjon. Har laget et opplegg som skriver registrerte data til fil og som overfører data ved hjelp av ftp til faste tider. Disse dataene er bare en tekst fil, dvs tekst og tall. Hadde jeg greid å lagre skjermbildene så kunne jeg ha overført dem også. Har ellers et opplegg ved hjelp av et program som heter vnc. Dette er et fjernstyringsprogram a la \"PC-anywhere\". Man kan også gå inn på PC via web browser, men VNC supporter bare en bruker ad gangen. (I hvert fall slik som jeg har satt den opp.) Hadde bjeg bare klart å få til en automatisk lagring av skjermbildene, så hadde jeg også kunnet lage en automatisk publisering på www.
Avatar billede langbein Nybegynder
14. december 2001 - 13:20 #7
Ingen svar mottatt som dirrekte kan brukes. Fant et program som heter vnc som er gratis os som noenlunde tilsvarer pcanywhere, altså et fjernstyringsprogram der man kan se destopen via internett. Dette var det nærmeste jeg kunne komme.