Avatar billede morell Nybegynder
08. december 2001 - 15:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange/outlook killer!

Jeg står og mangler et alternativ til M$ Exchange server... Findes der ikke noget til linux som er lige så godt? Det må gerne koste.. (hvis det er godt)
Jeg har kigget lidt på \"Ximian Evolution ™ 1.0\" http://www.ximian.com/products/ximian_evolution/ , men jeg har brug for noget fælles kalender styring, og alle mails skal også ligge på serveren så jeg kan tage backup af dem. Jeg prøvede for noget tid siden teamware.. men client delen virkede lidt for amatør agtig...

Håber at I har nogle gode forslag.

Asbjørn Morell
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. december 2001 - 15:56 #1
Kig på SuSE\'s sider.

Email server 3 er et godt alternativ.

Hvis du skal have hjælp til at installere det kan jeg hyres ;-)

http://www.suse.dk
http://www.suse.de/en

LuF
Avatar billede morell Nybegynder
08. december 2001 - 16:30 #2
Vi arbejder kun med IBM produkter... og IBM satser på Redhat. Findes der noget ligende til Redhat 7.x ? Jeg er ikke meget for at skal sætte mig ind i en hel anden linux dist.

Asbjørn Morell
Avatar billede wise Seniormester
08. december 2001 - 18:57 #3
Tjaee, snakker du IBM, snakker du også Lotus. Og lotus Domino/Lotus notes findes til Linux.
Hvis du kun vil mail/kalender er det overkill, men hvis du kunne finde på at lave noget workflow, groupware er det platformen !
http://notes.net
Avatar billede morell Nybegynder
08. december 2001 - 19:13 #4
Jeg har haft installeret Lotus Domino.... og ja det er overkill. Jeg har brug for et alternativ til M$ Exchange ca. 10-15 brugere, og fælles kalender.

Asbjørn Morell
Avatar billede victor44 Nybegynder
09. december 2001 - 01:35 #5
SuSE har altså også en aftale med IBM.
Prøv at læse mere om det på SuSE\'s sider.

Der er ikke den store forskel på de forskellige distributioner og SuSE\'s email server er en dedikeret server og ikke en standard SuSE distribution.

Jeg har ikke set et andet seriøst bud på en afløser for exchance serveren med kalender funktionalitet.

LuF

Avatar billede morgor Nybegynder
13. december 2001 - 22:30 #6
Hvis du kan vente til efter jul, så kommer der exchange support til Evolution...
Avatar billede morell Nybegynder
02. september 2002 - 15:16 #7
case closed.