Avatar billede spaden&klogesen Nybegynder
08. december 2001 - 14:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Celly A 1,2 -- på Asus Cusl2-c ??

Hey folkens ... jeg er ved at overveje at skifte min p III 600 EB ud med en større CPU ... men jeg har fået af vide at en Celeron A 1,2 ikke kan køre på mit Asus Cusl2-c ... hvorfor ikke ?? og hvad er mulighederne så hvir den ikke gider ??
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. december 2001 - 15:46 #1
Hejsa......

Efter hvad jeg har fundet ud af, kan dit MOBO sagtens køre med en Celeron-processor.....det skal bare være en Socket 370, så skulle det ikke give nogen probs....:o)

Men læs evt. her:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=BriCUSL2-C%20w/AUDIO

Spørgsmålet er så om den kan fås i den størrelse du gerne vil have den......efter hvad jeg kan se, kan du højest få en 1000 Mhz. PIII.....eller Celeron 800 Mhz......

Så er du ved at være der, hvor du ligeså godt kan købe et nyt også !!!

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
08. december 2001 - 16:14 #2
Hej

Dit motherboard understøtter Celeron CPU\'er, men jeg har ikke kunne finde ud af hvor store Celeron CPU\'er den understøtter, men hvis Mr.Athlon har ret i at den kun understøtter Celeron 800Mhz vil jeg anbefale at du beholder din nuværende CPU, da du nok ikke vil kunne mærke nogen forskel. Jeg tror faktisk at din PC vil blive langsommere hvis du skifter ud med en Celeron 800Mhz.
Hvis dit bundkort ikke understøtter Celeron 1,2 GHz, og du VIL have sådan en CPU er den eneste udvej et nyt motherboard...
Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
08. december 2001 - 16:22 #3
Her kan du se at en PIII 1GHz er lidt hurtigere end Celeron 1,2 GHz : http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/10/03/3381362

Og dette er den nye Celeron Tualatin. Du kan ikke få en Celeron 800 MHz Tualatin, Tualatinen er hurtigere end den alm. Celeron så det ville være en dum ide at bruge penge på en Celeron 800Mhz da det kun vil sænke farten på din PC.
Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
08. december 2001 - 16:27 #4
Det er ALT for mange point...

Jeg har ikke brugt eksperten.dk særlig længe, men har allerede set mange blive sure spørgeren fordi de har givet for mange points - og jeg tror ikke at du for flere svar ved at sætte flere points på spil...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. december 2001 - 16:33 #5
Kan kun give Gavehaaftet ret......den der får points\'ne leverer bare de fleste af dem tilbage....:o)
Problemet med de noget CPU\'er er at de er \"in a box\"....så dem kan du IKKE bruge....:o)
Avatar billede spaden&klogesen Nybegynder
08. december 2001 - 17:27 #6
mit Mobo kan ikke køre med processoren celly A 1,2 I know ... er blevet tilbudt en p III 1000 for 1000 kr ... det lyder da ok !
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. december 2001 - 17:34 #7
Ja da.....en ny koster 1600,-...så det er da et absolut ok tilbud......bare spring på.....:o)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. december 2001 - 19:29 #8
Takker for points......:o)

Kan du ikke gå ind her: http://www.eksperten.dk/spm/144113

Kan du ikke lægge et svar her, så får du de fleste af dine points igen....:o)

Mr.Athlon
Avatar billede spaden&klogesen Nybegynder
08. december 2001 - 23:34 #9
LOL du er snart