Avatar billede -ms- Nybegynder
08. december 2001 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

LiteOn Smart X DvD 16x speed.

Hejsa!

Jeg er den glade ejer af et DvD drev til min computer, men den er ikke regions/kode fri, men jeg har hørt at man kan gøre dette på en måde...

Er her nogen som ved noget om hvordan, og om det er risiko frit?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. december 2001 - 13:34 #1
risikofrit => INTET er risikofrit!!
det kan ende med at den ikke vil læse DVD\'ere mere!!
Avatar billede -ms- Nybegynder
08. december 2001 - 13:35 #2
Men hvordan gør man? og kan man få en authoriseret forhandler til det?
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2001 - 13:47 #3
http://www.firmware.fr.st/
Her kan du finde firmware der gør den regionsfri, men som rkhdk siger, intet er risikofrit. Så en firmware opdatering skal gøres med omhu.
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2001 - 13:48 #4
Man læser den medfølgende tekst omhyggeligt. En forhandler gøre det, måske? Mest tænkeligt ikke.
Avatar billede -ms- Nybegynder
08. december 2001 - 13:48 #5
Firmware?
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2001 - 13:51 #6
Der er i drevet en kreds der indeholder forskellige oplysninger og instruktioner om hvad drevet skal og kan. Ved at overskrive indholde i denne kreds (eeprom) kan man f.eks. gøre drevet regionsfrit. Menhvis du ikke ved hvad firmware er, så lad være at gøre det selv, find en der har begreb om det. Et dødt drev er træls.
Avatar billede -ms- Nybegynder
08. december 2001 - 13:54 #7
Jeg siger mange tak for hjælpen.

Lige til sidst, kan du anbefale nogle steder på netett hvor man kan købe billige region 2 film?
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2001 - 13:59 #8
Har desværre ikke så meget kendskab til det, men der er garanteret mange her på eksperten der ved det.
Avatar billede -ms- Nybegynder
08. december 2001 - 14:01 #9
Oki.

Takker for hjælpen.
Avatar billede msmows Nybegynder
08. december 2001 - 16:05 #10
:O)