Avatar billede oetting Nybegynder
08. december 2001 - 09:10 Der er 1 løsning

php safe_mode

Hej

Mit webhotel har slået php\'s safe_mode til. Og nu får jeg fejl i et script der henter billeder uploaded af forskellige brugere og viser dem for alle brugere. Jeg undersøger billedets størrelse for at resize det så det passer ind på siden. Her er min fejlmeddelelse:

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 730 is not allowed to access billeder/1/1.JPG owned by uid 596 in /web/www.skoletiden.dk/www/sider/billede.php on line 205

Warning: getimagesize: Unable to open \'billeder/1/1.JPG\' for reading. in /web/www.skoletiden.dk/www/sider/billede.php on line 205

Er der nogen der kender en løsning på dette problem? (jeg kan ikke slå safe_mode fra)

Venlig hilsen
Jacob Oettinger
Avatar billede mortenfn Nybegynder
08. december 2001 - 13:09 #1
prøv denne - skal være i scriptet

ini_set(safe_mode,\"0\")

eller

ini_set(safe_mode_exec_dir,\"1\")