Avatar billede truntee Nybegynder
07. december 2001 - 21:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

\"Inkompabilitet\" i forbindelse med installering af WinXP ?

Jeg kan ikke få lov til at installere programmet. Siger det har fundet en inkompabilitet mellem mit skærmkort og computerens bundkort.
Jeg kan ikke finde nogen fejl/konflikter nogen steder.
Bundkort: VIA VT8363
Skærmkort: ASUS V7100 PRO
Hjælp mig gerne lidt hurtigt, jeg havde jo glædet mig.
Der er 500 point til den som giver mig løsningen.
Avatar billede greybeard Nybegynder
07. december 2001 - 21:09 #1
Kan du installere andre styresystemer?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
07. december 2001 - 21:11 #2
Hvad for et program ??
Avatar billede bobbedude Nybegynder
07. december 2001 - 21:13 #3
Jeg har en V3800 og da jeg ville installere driveren til dette sage XP at jeg ikke kunne pga inkompabilitet men jeg ignorerede det og fortsatte installationen og det virker ok.
Avatar billede truntee Nybegynder
07. december 2001 - 21:16 #4
Andre styresystemer har jeg ikke prøvet, har i forvejen win98 på, som fungerer okay i øjeblikket.
Til Bobbe - Det er winXP, det handler om, og ja jeg har forsøgt at ignorere det, men det vil programmet ikke, den vil ikke lade mig fortsætte installationen.
Avatar billede maxium Novice
07. december 2001 - 21:33 #5
for mange point!!
Avatar billede truntee Nybegynder
07. december 2001 - 21:36 #6
Hmmm - jeg troede, at det ville hjælpe mig til et hurtigt svar, men det er måske for svært???
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 23:04 #7
Må jeg foreslå den forslidte traver

Gå ind i bios og Load Default Setup, glemte det selv i dag med det resultat at jeg fik en BSOD.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 23:06 #8
Når du nu uddeler point, så sørg for at det ikke bliver mere end 60 point sammenlagt, resten beholder du selv ved at lægge et svar og acceptere det under Avanceret pointdeling!
Avatar billede truntee Nybegynder
07. december 2001 - 23:11 #9
Hmm I har meget travlt med de point - hva?
Jeg kan desværre heller ikke bruge din løsning.
Æv hvor er jeg sur. Har brugt hele aftenen på det her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 23:28 #10
Nå, det hjalp ikke med at Loade Default Setup.

Første gang jeg skulle installere WinXP, gentog jeg starten 5-6 gange, hver gang den kom til et bestemt sted hvor jeg skulle svare med tastaturet, var det koblet ud, ingen respons og så måtte jeg slukke.
Der kom først gang i tingene da jeg havde Loadet Default Setup.
Avatar billede greybeard Nybegynder
07. december 2001 - 23:31 #11
Prøv med failsafe setting istedet
Avatar billede buus1 Nybegynder
08. december 2001 - 00:08 #12
Hvis der er forskel på sprogene imellem de OSer du vil bruge kan det give problemer.
Format C:
install XP

Du kommer nok ikke til at bruge 98 igen!
Avatar billede truntee Nybegynder
08. december 2001 - 00:21 #13
Nej ved du nu hvad - der er ikke forskel på sprogene - de er begge danske versioner. Læs lige op og se hvad problemet er, ik?
Format C - den er jeg altså ikke kommet til endnu.
Det er en helt ny maskine, med nyinstallerede programmer, jeg synes lige, at den skal have en chance.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
10. december 2001 - 01:33 #14
Det skulle vel ikke være sådan at du har et extra grafikkort til at ligge vel? - Hvis du har, prøv så at koble dette til istedet for dit ASUS V7100 PRO kort og se hvad der sker :0)

Efter færdig installation, indsæt så dit nyere kort og følg instruktionerne for \"nyt hardware wizard\'en\" :)

Good luck!
Avatar billede truntee Nybegynder
10. december 2001 - 06:22 #15
Nej - det har vi prøvet, både et andet AGP-kort og et PCI-kort. Fejlen må ligge i bundkortet - er jeg kommet frem til efter udelukkelsesmetoden. Et Soltek SL-75KAV - helt nyt med nyopdateret Bios. Æv hvor er det her irriterende.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 15:17 #16
Aha, så var det her jeg så det med Asus grafikkort, jeg skrev godt nok at det var et 7700, det var et 7100.

Det lader til at du skal ha\' et nyt mobo, der må være en fejl på det!
Avatar billede truntee Nybegynder
10. december 2001 - 15:27 #17
Tja i så fald har vi 2 af dem - geniet (min kæreste) har bygget en tilsvarende, og gæt, den kan heller ikke opgradere til XP - samme grafikkort og bundkort.
Det er s.. da mærkeligt.
Nu har jeg anmodet om at låne en anden XP, bare for at se, om det er programmet, den er gal med.
Men jeg kan jo se fra det andet sp. - at det er det jo nok ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 15:40 #18
Det burde være kompatibelt med et så udbredt bundkort.

Den en af vores gamle PC en Asus P5A kører helt uden problemer med WinXP og med forskellige grafikkort, det ene var et Asus V3800 og det der sidder der nu hedder chaintech Geforce 2MX.
Avatar billede truntee Nybegynder
14. december 2001 - 00:03 #19
Jeg poster lige selv et svar. I følge importøren af bundkortet, er der et problem med dette og XP, skulle muligvis kunne klares med en ren nyinstallation - altså fjerne 98 og installere XP.
Det vil jeg så prøve en af dagene, når jeg har taget mig mod til. Kryds fingrene og tak for at i forsøgte.