Avatar billede blueforce Nybegynder
07. december 2001 - 18:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hacking på apche?

www.gnu-ka-pow.dyndns.dk/log.txt

sad for første gang og kiggede på min apache log idag, og så der var en masse \"GET\" osv i den, nogen der kan forklare mig hvad det er??
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. december 2001 - 18:37 #1
øhh formodentlig en indikation på at serveren har hentet den pågældende fil der reffereres til ? ;-)

Er ikek apache ekspert, men det virker da rimelig ligetil?

Med venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 18:42 #2
Jeps. Osaka_san har ret. Det er filer der er blevet requested. Tallene til højre er server status og antal bytes.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 18:51 #3
Det er nimda
Avatar billede cyberdude Nybegynder
07. december 2001 - 18:52 #4
det ser da rigtigt nok ud!

ip adressen ude til venstre er den besøgendes ip.......
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 18:52 #5
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. december 2001 - 18:58 #6
Derudover lige et lille tip :-)

Det er ikke vanvittig smart at ligge sin log offentlig tilgængelig, især ikke hvis man laver noget som måske ikke lige kan tåle offentlighedens lys :-)

Det kunne jo være nogen fandt noget interessant i den :-)

F.eks de her to stats sider for noget IRC kanal - sjovt nok med Warez lign quotes. ;-)

http://www.gnu-ka-pow.dyndns.dk/IRC/ftptraders.html

http://www.gnu-ka-pow.dyndns.dk/IRC/isofoundry.html

Og nææh adgang til nogle spændende screendumps:

http://www.gnu-ka-pow.dyndns.dk/nice/wow.jpg ;-)

Derudover fandt jeg også nogle dirs med diverse billeder, ½færdige websites og lign som du måske burde beskytte eller i det mindste lade være med at poste adressen til offentlig ;-)

/Just a tip ;-)

Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 19:01 #7
lål
Avatar billede blueforce Nybegynder
07. december 2001 - 20:00 #8
osaka_san
hehe. jeg har intet som andre ikk må se, de ting er på en anden port :-P
så de ting der er hverken hemmelige eller noget..
og de warez chans, de er lovlige nok du, der er kun chat om de nye reakeases, trading forefgår i /msg format..

jeg er jo ik helt dum, fik at vide af en anden, at de ting der, henviser til en IIS bug som er forsøgt på min webserver... så i har ikk ret, men fuck d :)
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 20:03 #9
Ja, der er mange gange forsøgt at blive kørt root.exe der er Code Red virus, hvilket er ligegyldigt på en Apache Server. Derfor nævnte jeg ingenting...
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 20:22 #10
jeg fik afvide det var nimda der prøvede på det
http://www.eksperten.dk/spm/135153
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 20:26 #11
>>space: Ja, i dit tilfælde. Men her er det root.exe jeg snakker om. Har ikke set om Nimda osgå prøver at skabe adgang. Men sådan som han roder med warez osv. er han da næsten selv ude om det ;)
Avatar billede blueforce Nybegynder
08. december 2001 - 12:38 #12
heh
jeg roder ik med warez..... jeg har bare hostet 2stat sider