Avatar billede flash-freak Nybegynder
07. december 2001 - 17:33 Der er 25 kommentarer

Help me!

Hej everybody!
Jeg står her og gerne vil blive god til at designe!
Er der en der vil lære mig at bruge photoshop så jeg kan lave sider af lign: www.ver2l-studios.dk/counter
Dem der nu siger: Det kan du ikke bare lære.. de lyver!....Jeg har lært lidt af en, men jeg vil gerne lære mere....Det er sådan set kun at skrive en manual til mig eller noget....eller guide mig igennem!!
icq: 139162228

Skriv lige...
Mail: rolloogcasper@ofir.dk

brug icq!

PS_:Flere point kan evt aftales!
Avatar billede cthun Nybegynder
07. december 2001 - 17:48 #1
Det er ikke andet for end at bakse dig igennem en masse tutorials

http://www.adobe.com/products/tips/photoshop.html
Avatar billede flash-freak Nybegynder
07. december 2001 - 18:00 #2
Alle herinde siger det samme som dig cthun!
Men jeg søger en der vil give mig en manual! ...eller lign....jeg skal nok sørge for at læse en masse tutorials men nu er det ikke det jeg søger!
Avatar billede cthun Nybegynder
07. december 2001 - 18:16 #3
Hold da kæft... En manual eller en tutorial... Det kan da være det samme...

Det lyder sgu ikke som om du gider at lære noget photoshop.. Wannabe.. Hi hi ha ha
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 18:26 #4
Hey igen Casper...
Ja som sagt vil jeg da prøve at gøre mit bedste for at lære dig nogle ting...

Sez...
Avatar billede cthun Nybegynder
07. december 2001 - 18:29 #5
empty2 >> Kalder du det et svar??
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 18:32 #6
JA det gøre jeg faktisk. Hva er der et problem her...

Håber da ikke at du hakker ned på andre vel....
Jeg kender ham lidt bedre end du gør, og hvordan jeg svare på hans spørgsmål det afgøre jeg og ikke du....
Avatar billede cthun Nybegynder
07. december 2001 - 18:38 #7
du er jo til grin... Det kan jo godt ske der også er andre din elskede flash-freak, der gerne vil have en photoshop manual..
Avatar billede peellefsen Nybegynder
07. december 2001 - 19:05 #8
http://creative-on.net er der et grafik forum, bl.a. et dedikeret til billedbehandlingsprogs som PS, der kan du spørge om ALT vedr. Photoshop.

Der er også nogle tutorials, og links til mange gode sider hvis du vil lære ps.
Avatar billede cdc Novice
07. december 2001 - 19:09 #9
tonen er ellers blevet fin her inde på eksperten.dk....bedrøvende

/cdc
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 21:54 #10
Du kan købe IDG heftet (lær selv for ca, 60kr), som fåes ved alle IT forhandlere, så kan du lave den SLAGS efter et par timer.
Lige bortset fra at have det \"rigtige\" billede og font, men det problem vil du stå med næsten hver gang, til du har samlet den slags.
Avatar billede gimmy Nybegynder
07. december 2001 - 21:55 #11
photoshop-tutorial: www.prodic.dk
Avatar billede gimmy Nybegynder
07. december 2001 - 21:55 #12
Så undgår du at betale for en bog :)
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 22:02 #13
det er jo det han har sagt før, han gider ikke at bruge nogle toturials.
han vil have en der hjælper ham over nettet..
Ikke andet, og hvis ingen af jer gider det, jamen hvorfor så beklage sig.

Empty2
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 22:03 #14
gimmy>
Det lyder godt, og www.prodic.dk + mange andre er da bestemt gode.
Nu er det bare sådan at jeg vover den påstand: En \"rigtig\" begynder kan ikke få en pind ud af ret mange tutorials. 90% forventer et rimelig GRUNDLÆGGENDE kendskab  TIL PS for at kunne følge med.
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 22:04 #15
Og de der hæfter for 60 kr.... Lol det mener du vel ikke vel. Ja selvfølgelig kan man købe dem, men hvad kan man lære ikke maget.
Jeg har valgt toturials vej og det var fint nok, men ikke de der bøger næsten alle bøge er de samme....
Toturials er bedre.....
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 22:08 #16
hey jeg er selv lært i photoshop og jeg har ingen bøger brugt....
Det kan lade sig gøre, ok nu vil i så sige at i ikke ved hvor god jeg. Det er så i orden.
men det kan lade sig gøre..

Empty2
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 22:10 #17
Jeg ville have holdt på dig... indtil jeg prøvede netop det IDG. Er blevet suffet 2 gange ( gennem 5 år) og gik 3 mdr og overvejede det hefte. Det kan du ikke kritisere, så har du med garanti ikke set det!
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 22:16 #18
empty>
Foruden at få gennemgået alle værktøjer, samt begreber med layer osv. er det vel 20 (generelle) tutorials, der kan overføres til andet.
Men det tager vel ca. 3-5år at lære PS, så stop lige lidt.
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. december 2001 - 22:27 #19
Ok, jeg vil godt sige at nej jeg har ikke set det hæfte...
men der er ingen tidsgrænse på hvor lang tid det tager at lære PS, det tgaer måske 3-5år for dig, nogle andre bruger mere eller mere tid....
man kan sagtens være lige så god som en der har øvet sig med PS i 5 år, og man selv kun har brugt det i 2...... Jeg siger det igen tro mig det kan lade sig gøre....
Jeg vil sige sådan, nogle af mine bekendte har brugt det i 3 år, hvor jeg er kun faktisk er begyndt med at bruge PS for et halvt år siden og jeg kan mere end dem nu, og ikke for at sige at jeg er den bedste men de er fandme gode dem jeg kender og alligevel spørger de mange gange mig hvordan man laver det ene og det andet....

Empty2
Avatar billede zed_one Praktikant
08. december 2001 - 10:59 #20
empty2: man tror man er go efter ik ret lang tid..men så efter nogle måneder når man kigger tilbage på noget af det man havde lavet der, så kan man tudeligt selv se at det var man ik ;)

det tar lang tid at lære photoshop. Ik så lang tid at lære værktøjerne, men mere at udnytte dem til deres fulde.

jeg har selv en del at lære endnu.

Mvh.
-Zed
Avatar billede zed_one Praktikant
08. december 2001 - 10:59 #21
tudeligt=tydeligt
Avatar billede flash-freak Nybegynder
08. december 2001 - 13:51 #22
Hejsa Allesammen!

Tak for alle jeres indlæg!
Det empty siger er korrekt...jeg ønsker at lære det over nettet...Jeg har ikke fået det store ud af prodic...Selvfølgelig ahr jeg lært nogle ting men jeg syntes at man lære mere ved at have en guide der hjælper en hele tiden over icq,...Det er godt og meget lærerrigt...Så tak for alle ejres indlæg men dem der skriver til mit icq og tilbyder deres hjælp, er altså dem jeg lytter til!
icq: 139162228
Avatar billede zhark Nybegynder
08. december 2001 - 15:06 #23
Hvilken version af PS har du?
Avatar billede empty2 Nybegynder
08. december 2001 - 15:56 #24
han har 6.0....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. december 2001 - 13:25 #25
jeg har photoshop 6.0

skriv til icq