Avatar billede chaoscrew Nybegynder
07. december 2001 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

PHP eller ASP?

Hvad er fordelen og ulemper ved PHP og ASP?
Især når det gælder f.eks. brugersystemer, chat m.m.?
Avatar billede disky Nybegynder
07. december 2001 - 09:36 #1
asp er VB/jscript og kører kun godt på microsoft platform

php er c baseret med en noget forskruete syntax, og kan køre på flere platforme.

Men hvad der er bedst er ene og alene en personlig smag, da man kan det samme i begge sprog.

Vi du skal til at lære et script sprog, skulle du kigge på JSP som er baseret på java, så du direkte kan videreføre din erfaring til andre ting.

JSP har en del fordele, som f.eks. perfekt adskillelse af funktionalitet fra design, object orienteret osv.
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. december 2001 - 09:43 #2
Det kan faktisk være ligegyldigt...
mulighederne er de samme!!
men jeg kan bedst lide asp.

PS. er det programmer med forkertete/forlange koder kan det sænke hastigheden meget
f.eks havde aktiespil.tv2.dk en meget langsom at alt blive tolket på et 45K modem!
Avatar billede chaoscrew Nybegynder
07. december 2001 - 09:47 #3
Takker... :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. december 2001 - 09:56 #4
Tak selv :-)
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. december 2001 - 09:57 #5
foresten hvad programmere du så i?
Avatar billede disky Nybegynder
07. december 2001 - 12:09 #6
jeg takker også lige :)

webdesigner:

Hvad mener du med lange koder ?

Koden bliver fortolket på serveren, det eneste din modem skal hente er den færdige html.
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. december 2001 - 14:58 #7
klart nok det har selvfølgelig noget med server at gøre jeg hentruyder naturlig vis til grafikken
Undskyller mange gange ved godt min tekst henviste til det andet. sorry!!!
Avatar billede chaoscrew Nybegynder
07. december 2001 - 15:06 #8
Webdesigner: Jeg laver php-scripts :)