Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
30. marts 2000 - 22:42 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med instalation af modem

Jeg har problemer med at få mit modem instaleret korrekt. Windows tror, at det er et standard modem og instalerer det som værende det. Det resulterer i, at mit internet går meget langsom. Jeg kan ikke tvinge min computer til at instalere mit modem som det det er (best faxmodem 33.6k) Windows vil ikke acceptere driverne med vælger sine egne.
Avatar billede sjensen Nybegynder
30. marts 2000 - 22:56 #1
Hvis du fjerner det igen og så lader Windows søge efter det kommer det frem til at der er et standard modem. Så skal du bare trykke på knappen Har Diskette og så vælge den rigtige driver hvorefter det bliver installeret.

Men.. Du skal gøre det mens du er logget på, og ikke lade Windows finde dit modem når du starter windows.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2000 - 00:29 #2
Der sker ikke noget ved det. Slet blot hvad windows har fundet og installer fra  din egen diskette. Dog kunne jeg godt få den mistanke, at det er windows 2000, - men det gælder også 98  - du arbejder med. Derfor skal du sørge for at få fat i en opdateret driver til dit modem. Følg eller sjensens svar.
Avatar billede si Nybegynder
31. marts 2000 - 09:06 #3
Følger der ikke driver med til Modem't
Avatar billede asmodeus Nybegynder
31. marts 2000 - 09:09 #4
Hvis ovenstående ikke virker - hvorfor så ikke beholde standard modem driverne, de fungere somregel udemærket. Du skal jo heller ikke forvente bingo bango hastigheder for et 33.6 modem.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
31. marts 2000 - 09:59 #5
Når jeg prøver at sige "har diskette", godtager den dem ikke, og Windows tager sine egne drivere. Jeg ved godt, at man ikke kan forvendte "bingo bango" hastigheder med et 33.6 modem. Jeg ved bare, at hastigheden var langt højre på min gamle computer. Jeg håber den er en, der har et godt råd
Avatar billede asmodeus Nybegynder
31. marts 2000 - 10:43 #6
De filer der er på din diskette, har de efternavnet .inf ???
Avatar billede asmodeus Nybegynder
31. marts 2000 - 10:44 #7
Bruger du samme tlf-linie som tidligere? Har du en B&O telefon i huset? Har du skiftet tlf-kabel siden sidst?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2000 - 13:03 #8
karl_fritjof du har ikke fat i en forkert diskette?

Asmodeus, det kan da ikke være telefonlinjen, så længe modemmet ikke er installeret i windows.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
31. marts 2000 - 13:13 #9
Det er jo faktisk installeret, med en standard driver.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede Bay Smidt Novice
31. marts 2000 - 16:03 #10
Brug standard modem 33.6 det kører meget fint her
Avatar billede denboj Nybegynder
01. april 2000 - 03:01 #11
Prøv dette her.
dobl.kl. denne computer
dobl.kl. kontrolpanel
dobl.kl. modem
tryk på tilføj
sæt et lille kryds i vælg fra liste
bummelummelum vælg dit modem fra listen
måske lidt for simpelt, men sommetider skal man ikke gøre det sværere end det er
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
01. april 2000 - 12:44 #12
Jeg siger tak for de mange gode råd. Jeg har fået instaleret mit modem rigtigt nu. Det kører faktisk meget bedre end tidligere