Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 09:10 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

chart.dk

Jeg kan se at de fleste herinde sætter en chart-counter på deres side.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om den skabe nogen mærkbar trafik. Er det ikke kun webmasters der bruger chart?

Er der nogen der har nogle procenter på hvor mange ekstra besøgende chart skaber?
Avatar billede flemmingwulff Nybegynder
07. december 2001 - 09:13 #1
jeg tror det er mest for ens egen skyld og så kan man også det
Avatar billede prodic Mester
07. december 2001 - 09:13 #2
Ja Chart skaber lidt trafik men det er begrænset hvor meget.

Det kan vel give et par hits om ugen - men det er ikke noget jeg personligt regner som værende en rigtig god kontakt at have.
Avatar billede disky Nybegynder
07. december 2001 - 09:30 #3
min hit ratio fra chart.dk er ca 1.5%

Så det giver ikke særligt meget.
Avatar billede snowball Novice
07. december 2001 - 09:33 #4
Det gi\'r ikke ret meget. Du kan ta\' en side som Dating.dk som har rundt regnet et par af 80k hits om dagen. Af dem er under 75 af dem direkte fra Chart.dk !

Personligt får jeg ca. 3 gange så mange hits fra Jubii end fra Chart.dk !

Snowball
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. december 2001 - 10:11 #5
www.internetplads.dk har få ca. 500 hits over 53 dage fra Chart. Men det er nu mest for at kunne dokumentere besøgstallene :o)

Men jeg bruger da sommetider Chart når jeg skal lede efter sider at samarbejde med. Eller hvis du nu skal på campingferie så giver deres camping-kategori et overblik over nogle af de store - men de største er nok så seriøse at de ikke placere en gratis Chart tæller på deres side.
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 10:13 #6
Ok..tænkte det nok. Er der nogen af jer der er tilmeldt mange steder, og hvilke er så gode. Jeg vurdere ud fra det I siger at tilmelding til chart, nope og hvad de ellers hedder er helt overflødig hvad skabelse trafik angår.

Er der fx en af jer der har lidt statistik over hvor mange % der kommer fra forskellige steder.

fx:

google
altavista
jubii
yahoo
kvasir

evt andre. Så kunne vi bruge dette spm. til deling af erfaring.

Min sag er den at jeg snart launcher et site oversat til 10 sprog i første omgang. Jeg skal nok poste min erfaring her da jeg laver en grundig statistik.
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 10:14 #7
tommyf> Mit indtryk er også at de mest seriøse sites holder sig fra chart pånær dating.
Avatar billede snowball Novice
07. december 2001 - 10:21 #8
Det er godt nok fra en lille side, men nu skriver jeg det lige alligevel ;)

Referrer Totals: Searchengines Unique Visitors

Jubii        632  99.52%
Google        2    0.31%
Altavista    1    0.15%

Det er ud af små 3000 unikke hits !

Snowball
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 10:24 #9
snowball> Har du en ikke så god metatag siden google og altavista rammer dig dårligt?
Avatar billede snowball Novice
07. december 2001 - 10:32 #10
Nej det er ikke lige dem jeg har gjort mest ud af ;)

Kunne da være jeg lige skulle en tur forbi www.metamaten.dk ;)

Snowball
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 10:35 #11
snowball> Så kunne det være interessant at se dine stats igen efter et stykke tid, med en bedre metatag :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. december 2001 - 10:40 #12
Lawyer >> En prof. side mister en del af sin seriøsitet med sådan en gratis tæller, dog havde jeg engang en kunde der næste krævede at der var en tæller fra Chart på - og fik ellers en lang mail hvor han forsøgte at belærer mig om hvordan man lavede hjemmesider *føj*.

Men da Chart og Dating er ejet af samme firma vil de jo gerne hjælpe med at profilere deres egne sider, Chart får sikkert en del kunder der ligger mærke til tælleren på Dating.
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 12:29 #13
tommyf>

Vidste ikke det var samme firma...

Dvs:

Dating
Freeway
Chart
Studienet

er der flere?
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 12:31 #14
tommyf>

Er du sikker på at chart har noget med dating at gøre?

http://netcoders.dk/corporate/default.asp
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
07. december 2001 - 13:31 #15
Du skal huske på at det oftest er nye besøgende.  Ofte nogle som ikke kender siden der klikker fra en søgemaksine. Dvs. næste gang de går ind på den pågældende side bruger de ikke chart, men bare taster adressen ind i adressebaren. Så fx 10 om ugen lyder måske ikke af mange, men de er ofte helt nye brugere som du måske ellers ikke ville have fået ind op siden.

Det gælder da bestemt om at være på så mange søgemaskiner som muligt - bare lidt træls at man skal have et lille icon hos nogle søgemaskiner.

Jeg får p.t. ( www.3dmaxer.dk ) ca. 10 hits om dagen fra chart, så hvis bare halvdelen er nye brugere er det da ganske fint.
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 13:37 #16
3dmaxer> Ikke uenig! Jeg vil helst bare undgå chart, og hvis det ikke skaber noget videre trafik ville jeg have et godt argument imod chart. Derfor oprettede jeg dette spm.

Tror du ikke mest de hits man får fra chart er fra andre webmasters som lige vil se om man har fundet på noget nyt? Tror du brugerne som ikke selv har et site bruger chart?
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
07. december 2001 - 14:05 #17
lawyer:
Tror jeg nu ikke, men hvad ved jeg om det :-) Det er jo kun gætterier vi kan komme med.

Jeg bruger chart ligeså meget som søgemaskine som jeg bruger jubii og google - de har hver deres fordele.

Avatar billede tommyf Nybegynder
07. december 2001 - 14:18 #18
Min fejl, huskede bare på at de tilhørte samme firma. Så er det underligt at de gider at have noget med Chart at gøre, de har 90% sikkert selv et statistik system der er mere præcis samt giver flere oplysninger.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
07. december 2001 - 15:01 #19
ja chart.dk og dating.dk har intet med hinanden at gøre, chart bliver styret af tony fonager og hans bror, og dating.dk er et stort fortagende:-)

Avatar billede tommyf Nybegynder
07. december 2001 - 15:15 #20
Lykkedes det egentlig ejeren af Dating at komme ind i folketinget? Han var på vores skole og fortælle hvofor vi burde stemme på ham :o)
Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 15:47 #21
Grunden til at dating reklamerer på chart er nok at de så obebjektivt kan bevise at de er danmarks største datingsite...

dating vs folketing: Ham Morten Wagner er ikke lige min kop the :|

Avatar billede lawyer Nybegynder
07. december 2001 - 15:48 #22
obs..jeg tror ikke han kom ind i folketinget..
Avatar billede lawyer Nybegynder
09. december 2001 - 08:15 #23
Jeg tror jeg vil undgå en chart counter for køn er den bestemt ikke :) Tak for rådgivningen...
Avatar billede nae Nybegynder
13. september 2005 - 13:46 #24
Findes der nogle charts som er usynlige for brugeren, men som jeg som administrator kan se?