Avatar billede softice Nybegynder
04. juni 1999 - 12:36 Der er 2 kommentarer

Irc server, IRCD, Compileing osv

Hejsa

Jeg sider og roder med nogle IRCD''s. Med andre ord, da jeg havede min RedHat 5.2 var der ingen problemer med at compile Hybrid IRCD''en, heller ikke dalnet''en. Efter en 100% geninstaltation og lagt RedHat 6.0 ind er der problemer med den. Den siger at der er conflikter i nogle .c filer osv. Konklusion : Jeg har noget dårlige libs.

Det jeg ville høre var så, nogle som der har erfrainger med ircd''s. Køre dem og ikke mindst compile dem. Evt smide et par ulrs ud.

Kan det betale sig at instalere nogle nye libs? vil det give problemer?

Hybrid''s var optimeret til kerne 2.0.24  (ifg deres dokomentation).

Avatar billede nocarrier Nybegynder
27. september 1999 - 19:44 #1
Nu er det ikke lige rødhætte jeg har leget mest med, og jeg ved heller ikke, hvor vant du er til at kode/compile under linux, men du har sandsynligvis ikke installeret glibc-dev-filerne, eller noget i den stil. Søg på dine RedHat-cd'er efter noget med libc.
Kør evt. følgende kommando:
ib:~$ find /cdrom -name "*libc*" -exec rpm -i {} \;

Jeg er ikke sikker på 'rpm -i', det skal i hvert fald være kommandoen til at installere rpm-pakker med.

Kommandoen vil ganske enkelt søge /cdrom igennem (rekursivt) og installere alle filer, der hedder noget med *libc*.

Håber det kan bruges.
Avatar billede futter Nybegynder
04. november 1999 - 15:51 #2
Problemet burde ikke være dine libs men nærmere noget i include/config.h som skal sættes anderledes, prøv at ændre de forskellige indstillinger så burde du kunne få den til at virke.
Du kan også altid ændre i include/setup.h hvis du kan se at der er noget som står forkert

nogle urls jeg lige kan komme på
www.ircdhelp.org
hybrid.the-project.org
www.irchelp.org
coder-com.undernet.org