Avatar billede izeqb Nybegynder
06. december 2001 - 22:18 Der er 5 kommentarer

Dele mapper på \"flytbart drev\"

Jeg har et problem. Det en af mine drev er et \"removable drive\", dvs. at jeg hvis jeg deler mapper på det, så efter en genstart er mapperne ikke delt mere. Pisse ireterende.

Hvad kan jeg gøre?

Kan jeg evt. lave en .bat fil der deler mapperne for mig ell. lign?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. december 2001 - 14:35 #1
Hejsa.....

Jep, det lyder ret irriterende....kan du ikke sætte flueben i den der hedder: \"tilslut ved logon\" ? Når har drevet mappet, og så højreklikker på det.......så er der mulighed for at sætte flueben i en boks, som hedder overnstående....det burde hjælpe......men ok logikken, må da vistt være, at den vil \"glemme\" det ved en genstart o.lign.......netop fordi det er et flytbart drev.....:o)
Men hvis drevet sidder i når du genstarter maskinen bør den detecte det hver gang.....har du evt. tjekket rettighederne på drevet ?
Højreklik på drevet, vælg egenskaber, og deling.....derinde kan du give tilladelser.....de brugere der har adgang SKAL have tilladelse til at \"se\" drevet....ellers vil de miste deres rettigheder, og da det er et flytbartdrev, lyder det meget sandsynligt, at de mister de retiigheder, når du f.eks genstarter.....:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede izeqb Nybegynder
07. december 2001 - 21:07 #2
Jeg prøver lige det du skriver...
men sagen er den, at det er en krypteret disk, lavet med bestcrypt (www.jetico.com).
Dvs. at det ikke er en fysisk disk, men et virtuelt drev, men windows opfatter det som et \"flytbart drev\".
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. december 2001 - 21:49 #3
Aaaaaarh......ok.....så er jeg med.....så er det jo nok fordi at Windows ikke kan læse det format disken er i......!!!!

Prøv evt. at formattere det, med mindre du skal bruge de informationer der ligger på den !!!!
Avatar billede izeqb Nybegynder
08. december 2001 - 23:10 #4
Nej...windows kan godt læse formatet...Det fungere på den måde at bestcrypt laver en \"container\", som der så bliver mountet når jeg indtaster password (når windows startes).

Det fungerer derfor som et removable drive.

Kan jeg lave en .bat fil eller noget, der deler mapper på mit drev, når den bliver exec. ?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. december 2001 - 11:28 #5
Ja du burde kunne tilføje den i AUTOEXEC og/eller CONFIG.SYS......så den skal \"Kigge\" efter drevet ved opstart.......hvad med i din BIOS ? Kan du ikke tilføje den som 3 eller 4 mulighed under bootsekvens ??

Nulstiller du din PAGEFILE hver gang du lukker Windows ? Hvis du gør kan det også være en grund, for så tømmer den det der ligger i PAGEFILEN, og har INGEN info liggende om drevet, ved næste opstart.

Det må være den \"container\" du skal tilføje i AUTOEXEC.

Jeg har lige læst her:
http://www.jetico.com/index.htm#/bcrypt7.htm
Og det ser udsom om, at det er det jeg skriver.....at hvis du tømmer din Swapfil hver gang du lukker, så tømmer den også de informationer.......fordi BestCrypt kan lægge dine krypterede doc\'s ind i swapfilen.....

What\'s new and what have been fixed over the previous version

2. Problem with IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL or FILE_SYSTEM error occured when Windows 2000/XP reboots is solved. As well problem of mounting network containers is solved. (02-October-2001 release, BestCrypt Control Panel v.7.03.b, versions of drivers: v.3.13 for Windows 2000/XP, v.2.41 for Windows 95, v.2.18 for Windows NT)

For mig at se.....så BØR det kunne lade sig gøre, at fikse dit problem i selve BestCrypt programmet.....:o)