Avatar billede jakobandersen Nybegynder
06. december 2001 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Generere database fra Visio

Jeg har et database diagram tegnet i Visio Prof. 2002

Jeg har før haft Visio 2000 hvor jeg kunne generere en database direkte udfra diagrammet.

Er dette ikke muligt i Visio Prof. 2002

Jeg skal som i nok kan gætte \"eksportere\" til en MS SQL 2000.

Håber på at jeg kan få noget hjælp.
Avatar billede a_c Nybegynder
07. december 2001 - 08:27 #1
Ja altså i 2000 sagde man jo bare database>>generate og så kunne du vælge at lave en tekstfil eller lave en database af en eller anden art. Det var jo ret ligetil og det er det nok stadig, så spørgsmålet er om det er en option der kun er i enterprise versionen?  Jeg tror faktisk lige at vi har købt licenser til 2002 her på arbejde så jeg kan lige prøve at installere den.
A_C
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
07. december 2001 - 08:41 #2
Har lige fundet ud af at de har fjernet den feautere i 2002 da der kommer en speciel Visio sammen med den nye Visual Studio .NET som har de funktioner som er udviklingsspecifikke.
Avatar billede a_c Nybegynder
07. december 2001 - 09:57 #3
Nej det kan godt lade sig gøre.
Du åbner dit database diagram der kan indeholde alt lige fra tables til stored procedures til views ...und so weiter. Under >>Tools<< kan du nu sige >>export to database<< I billedet der kommer op kan du klikke >>Create<< og så er det som det var i 2000 så vidt jeg lige kan se.
Jøsses, man skal godt nok lige vende sig til den nye brugerflade. : )

A_C
Avatar billede a_c Nybegynder
07. december 2001 - 09:59 #4
...nej vent der var jo måske lidt hurtig.
Avatar billede a_c Nybegynder
07. december 2001 - 10:01 #5
Måske du har ret.
Create - giver mulighed for at create en ny data source.
Det ser ud som om at man selv skal skabe databasen i MS sql, hvorefter visio kan lave alle tabellerne udfra dit diagram.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
07. december 2001 - 15:03 #6
Man kan
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
11. december 2001 - 11:48 #7
Nå, jeg installerede 2000 igen. DEn funktion som a_c henviser til lægger blot Visios layers op i den database.