Avatar billede smith Nybegynder
06. december 2001 - 16:02 Der er 5 kommentarer

squid

Hejsa
Jeg har leget rigtig meget med Linux. Og nu er turen kommet til squid. Jeg har installeret squid og skal nu konfigurer den! Hvordan sætter man en grundkonf. op ?? Jeg ved simpelthen ik hvor jeg skal starte eller slutte! Det jeg er ude efter her i første omgang er at lave squid med cache. og udbygge den derefter step by step!
Avatar billede victor44 Nybegynder
06. december 2001 - 19:03 #1
Det nemmeste du kan gøre er at læse /etc/squid.conf

Her i er der faktisk ganske nøje beskrevet hvad du kan og hvad du bør.

Ellers kan du jo prøve at kigge på www.linux.org og læse squid howto\'en.

LuF
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 00:01 #2
her har du en god dansk guide til squid
http://www.gnuskole.dk/bog/squid.html
Avatar billede smith Nybegynder
07. december 2001 - 09:10 #3
er der så nogen der  ved hvordan der kan generes en rapport som administratoren kan se fra hans M$ maskine ?
Avatar billede smith Nybegynder
07. december 2001 - 09:49 #4
lige et lille problem
squid starter godt nok men når jeg ser /var/log/messages filen så skriver den at den ikke kan åbne HTTP Porten. Jeg har prøvet og lukke firewallen ned men med samme resultat
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. december 2001 - 16:16 #5
Kan du ikke komme med et udpluk af loggen ?

LuF