Avatar billede cne Nybegynder
30. marts 2000 - 14:55 Der er 3 kommentarer

Dårlig/ingen connect med Psion 56K + fax

Jeg har problemer med mit PCMCIA Psion Dacom Gold Card 56K + fax (ISDN + GSM ready).
Hver 2. gang jeg prøver at ringe op, så får computeren intet svar fra modemet, og hvis det får forbindelse, så er det med max 26.4 Bps. Jeg har bios opdateret kortet med det nyeste firmware + hentet den nyeste driver ned fra nettet. Det er blevet testet i en ny Dell Latitude 366 Mhz + en ældre Targa bærbar, det var det samme problem i begge maskiner.
Avatar billede knogle Nybegynder
30. marts 2000 - 15:20 #1
Hvor har du købt kortet/modemet? og til hvilken pris?
Avatar billede parazite Nybegynder
08. april 2000 - 01:17 #2
Hmmm... da du testede den, var det så via samme fonledning/i samme hus? Det er tit at andre apparater på samme linie 'tager' kraft fra modemmet. Kører selv med et 56 K og det kunne ikke komme op på mere end 26.6 indtil jeg unpluggede alle andre foner i huset. Så kørte det 46.5 og derefter tilsluttede jeg apparaterne igen indtil farten faldt. Apparartet der gav fejlen er nu smidt ud! =)
Har du det tilsluttet via en forlængerledning? Så smid den ud!

- Parazite
Avatar billede aspe Nybegynder
05. september 2001 - 15:16 #3
Kender en der har lign. problem så hvis du har fundet løsning skriv den venligst.