Avatar billede baremig Nybegynder
06. december 2001 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre fomrs action ved checkbox

Hvordan kan man ændre formens action alt efter om der er afkrydset i en checkbox eller ej???
Avatar billede nute Nybegynder
06. december 2001 - 13:35 #1
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
  <!--
  function setAction( elem ){
      alert( elem.value );
      document.frm.action=elem.value;
    }
  //-->
  </SCRIPT>
</head>

<body>
<form name=\"frm\">
<input type=\"checkbox\" name=\"ch1\" value=\"http://www.eksperten.dk\" onclick=\"setAction( this );\"> eksperten<br>
<input type=\"checkbox\" name=\"ch2\" value=\"http://www.pol.dk\" onclick=\"setAction( this );\"> pol<br>
<input type=\"checkbox\" name=\"ch3\" value=\"http://www.tv2.dk\" onclick=\"setAction( this );\"> tv2<br>
<input type=\"Submit\">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2001 - 13:37 #2
<form action=\'andenfil.php\' ... >
<input type=\'checkbox\'
onclick=\"this.form.action=(this.checked)?\'enfil.php\':\'andenfil.php\';\">
</form>

mvh JakobA
Avatar billede baremig Nybegynder
06. december 2001 - 13:38 #3
allo nute -> Ser godt ud men...... Jeg har kun EN checkbox. Så hvis den er checked = side1.htm eller unchecked = side2.htm
Avatar billede nute Nybegynder
06. december 2001 - 13:40 #4
så er du \"nødt til\" å ta jakoba sin løsning ;-)
Avatar billede baremig Nybegynder
06. december 2001 - 14:00 #5
fint tak!