Avatar billede jaboo Nybegynder
06. december 2001 - 12:50 Der er 8 kommentarer

setcookie & IE 6 ?

Jeg kan ikke få IE 6 til at modtage en cookie ! Er det mig eller IE 6 den er gal med ?

setcookie($name, $value, $exp, $path, $domain, $secure);

kan det skyldes at $domain i mit tilfælde er et IP nummer ?
Avatar billede morw Nybegynder
06. december 2001 - 12:52 #1
Tror ikke man kan sætte en cookie til en ip.
Avatar billede jaboo Nybegynder
06. december 2001 - 12:55 #2
jeg kan godt med Netscape og IE 5 !?
Avatar billede morw Nybegynder
06. december 2001 - 12:59 #3
Hmm! Har du prøvet med et domæne. Check også lige MS\'s side. Har hørt f.eks. Telmore også havde problemer med Ie6. Kunne jo være den har et cookie problem
Avatar billede dmcn Praktikant
06. december 2001 - 13:11 #4
Sikker på du har sat indstillinger for browseren rigtigt? I IE 6.0 er cookies pr. default slået fra.
Avatar billede jaboo Nybegynder
06. december 2001 - 13:16 #5
vil det sige at for at man kan modtage cookies i IE 6 skal man vælge det ?
det er da en rimelig vild udvikling der er sket. så kan vi ikke forvente at huske en brugers indstillinger længere med mindre brugeren aktivt laver en ændring i sin browser ?!
Avatar billede dmcn Praktikant
06. december 2001 - 13:20 #6
Hvis du synes det er vild udvikling, så skal du vide at EU for nylig har vedtaget en lov om at automatiske cookies skal forbydes - tænk lidt over den! ;)
Jo, jeg mener IE 6.0-brugere selv skal aktivere modtagelsen af cookies - det har jeg i hvert fald læst i en debat andetsteds.
Avatar billede morw Nybegynder
06. december 2001 - 13:36 #7
Det er da for skod hvis det er sandt. En cookier gør jo ingenting ondt. (Kun lige når M$ fucker i sikkerheden)

Sjovt nok har EU også besluttet at det er tilladt at spamme folk. Folk skal blot kunne afmelde sig, men man må gerne sende en uopfordret mail.

Hmm sjove beslutninger de træffe i EU.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. december 2001 - 13:38 #8
http://debat.computerworld.dk/debate.asp?Mode=1&DebateID=1094 > Læs med her - og ja, EU er lidt sære.