Avatar billede cruzher Nybegynder
06. december 2001 - 02:06 Der er 4 kommentarer

Ændring af Standart Install Map

Hej.. jeg vil lige hører om der er nogen måde man kan ændre \"standart installation map\" fx. jeg har installeret mit win2k på C: drev.. og hver gang jeg skal installere et program så spørger den først om C:\\Program Files\\* og det er pisse ireterende så jeg konstant skal ændre det til D:\\Programs .. nogen der har svaret? please help me :)
Avatar billede svein Nybegynder
06. december 2001 - 09:34 #1
Hej,

gå i Start - Kør og skriv cmd.exe.

I cmd.exe skriver du \"SET\" uden anførselstægn
Du vil kunne se at du har en variabel der hedder:
Program_files med et drevbogstav foran.

Højreklik på \"My Computer\" og vælg Egenskaber og Advanced og Environmental Options.
Her har du mulighed for at ændre systemvariabler og Bruger variabler.

Som navnet siger så er systemvariabler noget der påvirker hele systemet (dvs. alle) og bruger variabler påvirker kun dig.

Opret en system eller bruger variabel efter ønske der peger på %progam_files% og korrekt drevbogstav.
Avatar billede cruzher Nybegynder
06. december 2001 - 15:38 #2
Hmm Svein det kan jeg ikke få til at virke.. jeg har 2 commands med Program Files i .. de er :
ProgramFiles=C:\\Program Files
og
CommonProgramFiles=C:\\Program Files\\Common Files
jeg går ind og laver en ny Variable ved navn \"ProgramFiles\" og så laver \"Value\" til \"D:\\Programs\" .. og så selvom jeg genstarter så når jeg trykker \"SET\" i cmd.exe så er \"ProgramFiles\" stadig = \"C:\\Progam Files\"
hvad gør jeg forkert?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. december 2001 - 15:43 #3
Undskyld at jeg blander mig, men jeg har også siddet og rodet med problemet og har gjort som du skrev sidst, men det ændrer ikke en tøddel.
Jeg har også prøvet i en kommandprompt at skrive Set ProgramFiles=D:\\Programmer og det kan jeg så se ved at skrive Set, men den glemmer variablen lige så hurtigt igen.

Den der hedder CommonProgramFiles=C:\\Program Files\\Common Files skal du ikke røre ved, den peger på CommonFiles!
Avatar billede cruzher Nybegynder
06. december 2001 - 16:42 #4
nej den rører jeg heller ikke ved.. hehe