Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 00:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Win98SE => Win.XP

Hvordan kan dette lade sig gøre ?????

Henning
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 00:18 #1
Ved at købe XP og installere det... ?
Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 00:19 #2
Har både XP og Win98SE

Går lige på WC
Avatar billede face Nybegynder
06. december 2001 - 09:35 #3
Hvad går spørgsmålet lige ud på??
Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 10:46 #4
Hvad får jeg computerene til at se hinanden ??????
Avatar billede dalamar Nybegynder
06. december 2001 - 10:52 #5
sætter dem til et netværk.
Avatar billede dalamar Nybegynder
06. december 2001 - 10:53 #6
Og husk at netværksledningerne skal sidde i en hub.
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. december 2001 - 12:59 #7
Kabel fra hver maskine i en HUB/Switch, og sætte IP adresserne til at være 10.0.0.1 på den ene og den anden til 10.0.0.2. Begge med en subnet maske på 255.255.255.0. Husk at de også skal have ens arbejdsgrupper:-)

/J
Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 16:51 #8
Hvad med firewall i XP
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. december 2001 - 20:43 #9
Ja, den skal du lige huske... Jeg kender den ikke lige, men det du skal sørge for, er at IP adressen på din 98 er trustet i din XP firewall!
Der er sikkert et eller andet der hedder \"Trusted adresses\" eller \"Filter\" eller lign, hvor du kan angive, at IP\'en skal have lov til at fare igennem...

Men har du prøvet uden at pille i firewallen - det kan jo være, at den truster på de ikke-offentlige ip adresser som standard... Man kan vel ikke forlange, at alle skal kunne håndtere en firewall...
/J
Avatar billede mccookie Seniormester
06. december 2001 - 20:47 #10
Aner bananer, det er jo som bekendt en mulighed for at jeg ikke kan se dem !!!

Hvilket betyder at jeg med fordel kan give dem hver deres IP ???
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. december 2001 - 22:04 #11
Jeg er ikke lige sikker på hvad du mener med ovenstående kommentar???

Men du SKAL give dem hver deres IP (og de skal selvfølgelig være ens;-), og du skal sørge for, at de kan se hinanden gennem den subnet mask som du giver dem!!
Derfor vil jeg råde dig til at bruge dem jeg nævnte før...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. december 2001 - 11:19 #12
Aaaarrrghhhh, jeg skrev forkert i går!!!
Deres IP adresser MÅ IKKE VÆRE ENS!!!!!

Dumme mig:-(

/J
Avatar billede mccookie Seniormester
27. december 2001 - 15:07 #13
Virker stadigvæk ikke, lukker dette spm !!!