Avatar billede beko111 Nybegynder
05. december 2001 - 21:16 Der er 7 kommentarer

Domain Controller Not Found For lan.local

Jeg bruger den wizard der kommer frem i starten når man har installeret Windows 2000 server

Den følger jeg til den er færdig og computeren genstarter
Derefter går jeg ind i Active Diretory Users And Computers
Og opretter en OU som jeg kalder \"lokal\" , derefter opretter jeg en user og en computer.
her efter højer klikker jeg på lokal og vælger egenskaber. Og trykker på Group Policy
og for denne fejl
\"Domain Controller not Found for lan.local

Jeg kan ikke finde ud af hvorfor den kommer, fordi computer skulle da være en domain Controller eller hvad???
Kan i fortælle mig hvad jeg skal gøre??  Og det må godt være fra A-Z

På forhånd tak
    Hilsen Martin.

Avatar billede frock Nybegynder
05. december 2001 - 21:18 #1
Du skal upgrade serveren til at være DC
Avatar billede frock Nybegynder
05. december 2001 - 21:20 #2
Avatar billede frn Nybegynder
05. december 2001 - 21:33 #3
Ja faktisk skal den være PDC :-)
Avatar billede frock Nybegynder
05. december 2001 - 21:40 #4
Nix!

AD skelner ikke mellem PDC og BDC
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 2001 - 07:01 #5
Sagt på en anden måde ... der findes kun DC (og member server og sikkert nogle andre, men det er ikke vigtigt i denne sammenhæng :)

http://www.svein.dk/Windows2000/ActiveDirectory/AD_on_your_home_network.htm
Avatar billede mountainman Nybegynder
06. december 2001 - 08:06 #6
Check din opsætning af DNS. Det er garanteret der den fejler.
Avatar billede beko111 Nybegynder
06. december 2001 - 20:16 #7
Computeren er sat op som Domain Controller..
Er der nogle der kan give mig en forklaring!!