Avatar billede bollocks Nybegynder
05. december 2001 - 20:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

God idé til \"citat-maskine\".

Jeg er ved at lave en hjemmeside - den er i øjblikket uploadet på www.zone_2002.subnet.dk. Som man kan se har jeg øverst en \"skrivemaskine\" der skriver et nyt citat hver gang man besøger siden. I øjeblikket er det bare en prøve.
Problemet er at jeg ikke synes det ser så fedt ud med den skrivemaskine. Er der nogen der har en god idé/kode til hvordan jeg ellers kan præsentere disse citater? Det skal jo være sådan at der kommer et tilfældigt op hver gang - men det må også gerne se lidt fedt ud. Idéer modtages med glæde, og præmieres med 150 point.
Avatar billede bo Nybegynder
05. december 2001 - 20:39 #1
Avatar billede bollocks Nybegynder
05. december 2001 - 20:54 #2
Tak bo
Avatar billede olai Juniormester
05. december 2001 - 20:56 #3
Jeg har en jeg syntes er god og enkel. Du kan se den på denne side:

www.jnsupport.subnet.dk (Bare et forslag).

Jeg har koder og det hele liggende til den.
Den er MEGET fleksibel i størrelse, Font, farver, hastighed osv...
Avatar billede bollocks Nybegynder
05. december 2001 - 21:17 #4
Ja, den er god og enkel, men den viser den samme tekst hver gang. Jag skal have 25 forskellige citater til at komme frem tilfældigt, når man kommer ind på siden.
Avatar billede olai Juniormester
05. december 2001 - 21:35 #5
Ja, så virker den ikke, den tager det fra en tekstfil.
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 22:01 #6
Hvorfor lave det som en applet, et simpelt lille javascript er hurtigere for brugeren, så skal JVM\'en ikke startes op.
Avatar billede jim Nybegynder
05. december 2001 - 22:05 #7
Måske noget men en mand hopper frem og siger det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. december 2001 - 22:56 #8
Hvis det blot skal være eet tilfeldigt citat der kommer og så står der indtil næste reload er det ikke spor svært:
noget a la http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript/javascript12.html
blot uden knap.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2001 - 19:26 #9
ku denne være en mulighed? http://www.jakoba.dk/eksperten/exp128790.html
Avatar billede bollocks Nybegynder
11. december 2001 - 00:53 #10
Ja jakoba, den er fed! Kan den laves så den viser et nyt citat tilfældigt citat hver gang, hvis man f.eks. har 25 citater?
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 01:21 #11
den kan ihvertfald ret nemt laves så den \'blander\' news arrayet når siden loades så der startes et tilfældigt sted i en tilfældig sekvens hver gang.

efter sidste news[..] linie indsættes

var tmp,i,j;
for (i=news.length; i>0;  ) {
    tmp = news[ j = Math.floor( Math.random()*i-- ) ];
    news[j] = news[i];
    news[i] = tmp;
}
// nu står elementerne i news arrayet i en helt tilfeldig rækkefølge.

mvh JakobA
Avatar billede bollocks Nybegynder
13. december 2001 - 23:50 #12
Den er fin Jakoba, kan du ikke prøve at give mig hele koden?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. december 2001 - 00:53 #13
Jeg har opdateret siden så nyhederne nu er randomiseret.

mvh JakobA
Avatar billede bollocks Nybegynder
14. december 2001 - 15:40 #14
Jeg kan til stadighed få jern på over hvor vilde I er til at hjælpe herinde. Tusinde tak...