Avatar billede superdoc Nybegynder
05. december 2001 - 19:09 Der er 8 kommentarer

Netværks lort

Jeg har koblet min stationære og bærbare sammen i netværk over en Hub som også er forbundet med en router (ADSL), konfigureret dem ens med netværkskoder deling osv, men de fungerer ikke rigtig sammen. Fra den stationære er der friadgang til den bærbare. Fra den bærbare er der ingen adgang til den stationære. Fra den bærbare er der ingen problemer med at komme på nettet.
Da alle mine vigtige filer ligger på den stationære er det mere end irriterende ikke at kunne komme på.
Hvor ligger fejlen og hvad gør jeg.
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 19:15 #1
et gæt.. din stationære er win2k og din bærbare er 98/95.. På win2k opretter du en bruger med det samme navn som du logger på 98/95 med og husker lige at give denne bruger rettigheder.
Avatar billede amyand Nybegynder
05. december 2001 - 19:16 #2
eller sætter din guest acount til at være enable.....
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 19:17 #3
pas nu på med den guest og enable hvis trafikken fra nettet kommer ind på win2k
Avatar billede amyand Nybegynder
05. december 2001 - 19:18 #4
det er jo derfor man kører med zonealarm!!!!!, hvilket alle burde gøre
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 19:20 #5
ja men det jo ikke ALLE som gør det... ikke alle kan være lige kloge..
Avatar billede amyand Nybegynder
05. december 2001 - 19:20 #6
nej, du har nok ret, men uanset hvad man bruger kan folk som vil ind og snage, komme ind og snage om man så kører w2k, xp, linux, unix eller hvad pokker man kører
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 19:22 #7
ja intet er lukket for dem som kan komme ind ;)
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. december 2001 - 19:37 #8
Zonealarm stopper kun amatørhackerne. Det hjælper ikke noget synderligt mod dem der VIRKELIG vil ind på din computer. De kommer ind næsten lige meget hvad du gør.