Avatar billede pigen21 Nybegynder
05. december 2001 - 18:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg mit DVD drev regions/kodefrit??

Jeg har i dag købt et Asus E616 DVDdrev og ser at i properties står der at jeg har 4 regionsændringer tilbage. Nogen der ved hvordan jeg kan gøre mit drev kodefrit??
Avatar billede zeppelin Nybegynder
05. december 2001 - 19:10 #1
Tror man kan ved at bruge cimemaster og dvdgenie.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
05. december 2001 - 19:10 #2
Hvad program bruger du normalt?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:13 #3
Mulighed nr 1:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/e616.htm

Mulighed 2:

Du venter på at der er en der finder en firware der gør den helt regionsfri :) Dette vil dog gøre det besværligt/umuligt at se RCP-2 film.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
05. december 2001 - 19:14 #4
Zeppelin>> Cinemaster kontrollerer regionen to steder så den er ikke lige det fedeste valg hvis man vil køre kodefri. Powerdvd er derimod et oplagt valg. Ideen med dvdgenie vil jeg dog gerne støtte, nice program må man sige.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:14 #5
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
05. december 2001 - 19:15 #6
El Barto>> hvad er RCP-2?

- Rod
Avatar billede zeppelin Nybegynder
05. december 2001 - 19:16 #7
rodfrugten >> Ja okay.:)

pigen21 >> DVDGenie kan bruges til mange programmer, du kan prøve at downloade det, og se om det kan bruges. Prøv på www.download.com
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:18 #8
RCP-2 er den nyeste form for beskyttelse mod salg af film med en anden region end der hvor den skal afspilles.

Den ligger på DVD\'en, og undersøger om maskinen kan afspille flere forskellige regioner. Kan den det nægter pladen at lade sig afspille.

Dette gælder godt nok ikke for de afspillere der skifter region fra fjernbetjeningen, men det gælder de afspillere der er permanent kodefri.

MHT DVD-ROM drev i PC/Mac tror jeg at det er nemmere at omgå RCP-2
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:19 #9
Sagen er nok at det ikke er softwaren der er noget galt med, men selve drevet.

Og så duer ingen software til at omgå det. Kun en firmware opdatering eller andet indgreb.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
05. december 2001 - 19:20 #10
Det skal lige siges at DVDGenie kun bruges til at skife region med, så derfor skal du have et andet program ved siden af, f.eks PowerDVD som rodfrugten foreslår til at afspille filmen med. Efter det skulle det køre. men husk du SKAL skifte region i DVDGenie hver gang du skal se en anden region, ellers mister du bare flere redioner.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
05. december 2001 - 19:20 #11
Aha, det er det jeg kender som RCE(region code enhancement), det kan man også gå udenom, de fleste nye kodefrie dvd afspillere er også RCE (RCP-2) frie.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 21:09 #12
tak for point :)