Avatar billede halloøj Nybegynder
05. december 2001 - 18:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vapochill?

Jeg er ved at købe noget vapochill, jeg har en athlonxp, og jeg har hørt at man nemt smadre kernen, og jeg ved at man ikke kan købe cpu shims til athlonxp i danmark så hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:43 #1
Shims til AthlonXP kan fåes i England f.eks hos: http://www.theoverclockingstore.co.uk
Jeg har selv handlet der uden problemer. Forsendelse koster 7£ og tog i mit tilfælde 3 dage. Ingen told eller ekstraudgifter da det er inden for EU. Hvis du alligevel skal købe noget derfra, kan du bestille andre ting med, de er rimeligt billige og har mange ting som ikke fåes i Danmark.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 19:44 #2
Kig under Overclocking hardware.
Avatar billede halloøj Nybegynder
05. december 2001 - 19:53 #3
Har fundet nogle, har du erfaring med vapochill?
Avatar billede rebus Nybegynder
05. december 2001 - 22:18 #4
Det er altså ikke nemmere at smadre kernen end med en almindlig køler!
Avatar billede halloøj Nybegynder
05. december 2001 - 22:49 #5
->rebus:
Er du sikker? Har du selv vapochill?
Avatar billede rebus Nybegynder
05. december 2001 - 22:57 #6
Jeg er helt sikker, hvis du tager det roligt når du montere kølerhovedt sker der ikke noget.
Jeg har ikke selv en Vapochill(pga. af prisen) men jeg har været med til at montere en et par gange.
Her er du et eksempel på at det er farligt at montere kølere generalt HVIS man ikke er forsigtig! http://www.overclocking.dk/asp/views.asp?id=181&table=artikler
Avatar billede rebus Nybegynder
05. december 2001 - 22:58 #7
Det skal lige siges at der IKKE gik noget i stykker, da jeg var med til at montere en Vapochill!!
Avatar billede halloøj Nybegynder
05. december 2001 - 23:29 #8
Hvilken cpú var det du monterede den på?
Avatar billede rebus Nybegynder
06. december 2001 - 13:27 #9
En T-bird og en Duron
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 13:25 #10
Husk at lukke spørgsmålet...
Avatar billede halloøj Nybegynder
10. december 2001 - 17:18 #11
Sorry ejg ikke har lukket spm.. btw jeg har lige et ekstra spm, hvad nu hvis jeg køber en coldplate og ligger mellem kølerhovedet og kernen, også benytter en shim, så vil trykket jo ikke kun lægge på kernen
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 17:23 #12
Der kan vel ikke ske noget ved det, men hvis du er meget usikker ved selv at koble Vapochillen til kan du jo få en til det.
Avatar billede mta Nybegynder
03. maj 2002 - 14:35 #13
Jeg har læst i VapoChills support forum, at man anbefaler ikke at bruge shims i forbindelse med VapoChill. Det er tilsyneladende fordi en shim leder kulden udenfor isoleringen, hvorved der kan opstå kondens uden for CPU-kittet.