Avatar billede kurt2000 Nybegynder
29. marts 2000 - 20:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Udførelse af backup

Hvordan er det bedst at planlægge sin backup af databasen, med mysqldump eller hvad ?

--
Svend !
Avatar billede razor Nybegynder
29. marts 2000 - 20:39 #1
på din egen server eller hva?
Avatar billede morw22 Nybegynder
29. marts 2000 - 22:09 #2
Jeg bruger selv mysqldump. Jeg har dog lavet et cronjob på serveren der sende dump'et til mig på mail hver morgen.
Avatar billede razor Nybegynder
30. marts 2000 - 17:54 #3
du kan evt. tage et kopi af .frm filerne i dit mysql-bib
Avatar billede razor Nybegynder
30. marts 2000 - 17:55 #4
det med mysqldump er en dum ide da du ved en stor DB vil få en kæmpe mail!
Avatar billede morw22 Nybegynder
31. marts 2000 - 09:39 #5
razor> Hvad er der i vejen med en kæmpe mail ?

Hvis du laver et kopi på samme maskine er det jo nytteløst.
Avatar billede razor Nybegynder
31. marts 2000 - 17:44 #6
hvorfor er det nytteløst!?
Avatar billede morw22 Nybegynder
01. april 2000 - 00:40 #7
Det siger jo næsten sig selv at det er bedst at have data ligende på 2 maskiner. Hvis disken crasher helt er det jo ikke så fedt hvis du har din backup ligende på samme drev.
Avatar billede kurt2000 Nybegynder
01. april 2000 - 22:52 #8
Det skal siges at mysql skal køre på nt til at starte med, Og at vi har en backup server til at tage backupen.

Jeg tænker mere på problemstillinger som f.eks. at data befinder sig i en konsistent tilstad, at filerne man skal tage backup af ikke er låst osv.
Avatar billede kurt2000 Nybegynder
01. april 2000 - 22:58 #9
Jeg kan ikke bruge en mail løsning da det vil belaste mail serveren unødvendigt, og jeg ved ikke hvordan den skulle implementeres på en nt.

jeg har vistnok læst at mysqldump låser tabellerne, det synes jeg ikke er optimalt.
Avatar billede razor Nybegynder
02. april 2000 - 10:18 #10
du skal kopiere data-biblioteket. det er der alle data gemmes
Avatar billede morw22 Nybegynder
02. april 2000 - 11:18 #11
kurt2000>>

Man vælger selv med en option om mysqldump skal låse en table.

Det må være en lille mailserver ;-D

Men ellers kan man jo bare ftp'e filen til en anden server.

Avatar billede kurt2000 Nybegynder
03. april 2000 - 21:03 #12
til razor :

Hvis man kopiere data biblioteket, hvordan vil du sikre dig at data befinder sig i en konsistent tilstan ?,
at filerne ikke er låst af mysqld processen ?
Avatar billede kurt2000 Nybegynder
03. april 2000 - 21:06 #13
til morw22 :

Hvordan vil mysqldump opfører sig hvis tabellen er låst i forvejen, vil den fejle, eller vil den vente på at låsen bliver frigivet så den selv kunne låse tabellen.
Avatar billede morw22 Nybegynder
04. april 2000 - 07:35 #14
Jeg mener den venter, men det må komme an på en test.

En anden fed feature ved mysqldump er at du kan flytte data direkte over på en anden server.

http://www.mysql.com/php/manual.php3?section=mysqldump