Avatar billede mobak Nybegynder
29. marts 2000 - 14:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan W2K tage telefonen?

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne ringe hjem til min computer fra en anden computer og ad den vej skabe et netværk. Min computer står altid tændt og der er tit noget jeg lige skal bruge, når jeg er andre steder. Det kunne derfor være smart, hvis jeg kunne ringe op og ved at indtaste et password få adgang til computeren. Jeg har hørt at det burde kunne lade sig gøre, men aner ikke hvordan.
Kan nogen be- eller afkræfte dette?

Jeg kører på en almindelig analog linie med TeleDK´s 56K modem.

Håber meget på hjælp!

Mvh.
MoBak
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. marts 2000 - 15:10 #1
det kunne jeg osse godt tænke mig at høre noget mere om ;-)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
29. marts 2000 - 16:46 #2
pcanywhere (www.symantec.com) / vnc (www.uk.research.att.com/vnc

bude klare det
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2000 - 21:51 #3
Jeg har ladet mig fortælle, at det hele er indbygget i win2000 til denne opgave. Win2000 skal sættes op til at acceptere opkald.
Avatar billede mobak Nybegynder
29. marts 2000 - 22:02 #4
> kharder. Det er netop denne opsætning jeg ikke kan finde! Som sagt har jeg jo også hørt at W2k skulle kunne klare det udenom andre programmer!
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2000 - 22:15 #5
Kik i Hjælp.
Avatar billede nopper Praktikant
30. marts 2000 - 07:31 #6
Prøv at gå ind iadministrative tools/computer mangement og starte remote acces op,derefter kan konfigurere den bruger der skalhave adgang til din computer.
Avatar billede farout Nybegynder
30. marts 2000 - 19:56 #7
ras er svaret
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
01. april 2000 - 20:44 #8
nopper>> Det har ikke noget med "Remote Access" at gøre.

Du skal ind i kontrolpanelet og have fat i "Network and Dial-up Connections". Vælg "Make New Connection". Du vælger derefter "Accept incoming connections". Derefter skal du vælge hvilken enhed der skal accepteres indkomne opkald fra, det er i dette tilfælde dit modem. Du vil derefter blive spurgt, om du vil tillade virtuelle private forbindelser. Med mindre du har en fast IP adresse skal du svare at du ikke vil tillade "virtual private connections". Derefter skal du vælge hvilke(n) bruger(e) der skal have adgang til computeren. Du kan selvfølgelig altid vælge administrator, men i starten vil det nok være mest fornuftigt at vælge en bruger med adgangsbegrænsninger. Derefter skal der vælges netværks komponenter. Kig lidt i indstillingerne for TCP/IP og lav evt. nogle ændringer. Så er der kun tilbage at navngive forbindelsen.

Jeg har desværre ikke helt fundet ud af, hvilket program man skal bruge til at oprette forbindelsen med, men nu ved du altså at det kan lade sig gøre! Jeg har selv kigget lidt i hjælpen til "Incoming connections", og der står blot, at der kan kobles op fra Win9x og mange andre operativsystemer. Der står selvfølgelig også noget op de forskellige indstillinger.

Jeg vil se, om jeg kan finde ud af noget mere i løbet af de næste dage...
Avatar billede mobak Nybegynder
02. april 2000 - 17:36 #9
Tak skal du have nielslbeck! Det var da en vejledning der kan bruges! Vil meget gerne høre hvis du finder ud af mere!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
05. april 2000 - 18:38 #10
Hmm, jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde mere om emnet. Det irriterer mig lidt, da jeg har det nogenlunde som dig (mobak). Det ville være lidt sejt hvis computeren kunne starte internettet, og man så kunne hente de filen man havde brug for.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2000 - 23:14 #11
Det kan man da også. Det er kun et spørgmål om opsætning af windows 2000