Avatar billede skwat Praktikant
04. december 2001 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samba som PDC

Hej alle mennesker
Jeg har et problem med min Samba(v 2.2.2 på FreeBSD 4.3) domaincontroller, den nægter at lade min Win2k klient logge på den.
Jeg får en \"Logon fejl: Ukendt bruger eller forkert kodeord\", dog kan jeg godt som den bruger få lov til at logge på og browse rundt i de forskellige shares.

I log.smbd skriver den

[2001/12/03 23:51:03, 0] passdb/pdb_smbpasswd.c:startsmbfilepwent(171)
startsmbfilepwent_internal: unable to open file /usr/local/samba/private/smbpasswd. Error was Permission denied
[2001/12/03 23:51:03, 0] passdb/pdb_smbpasswd.c:pdb_getsampwrid(1459)
unable to open passdb database.

Jeg har prøvet at chmod 777 smbpasswd men det hjalp heller ikke.(af en og eller anden grund bliver den 600 kort efter)
smb.conf

# Global parameters
[global]
#System relaterede variabler
workgroup = NISSESOFT
netbios name = FREEBSD
encrypt passwords = Yes
interfaces = 192.168.1.1/255.255.255.0

#Domain relatered variabler
preferred master = yes
domain master = Yes
local master = yes
domain logons = yes
os level = 64
security = USER
NIS homedir = Yes

#domain bruger relateterede variabler
logon path = \\\\%N\\profiles\\%U
logon drive = N:
logon home = \\\\freebsd\\%U
logon script = logon.bat

#shares der er nødvendige for samba
[netlogon]
path =/usr/local/samba/lib/netlogon
writeable = no
write list = wheel

[profiles]
path = /var/smb/ntprofile
writeable = yes
create mask = 0600
directory mask = 0700

Pfht
Skwat

p.s. Et lille tillægs spørgsmål, hvorfor er der ikke nogen mansider med til samba når man downloader den fra Samba.org
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 22:01 #1
skwat>> fik ik lige fat i det du skrev over icq. Min icq gik kold
Avatar billede skwat Praktikant
05. december 2001 - 18:07 #2
Er der nogen der ved hvilket OS level en win2000 har?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 11:01 #3
Avatar billede skwat Praktikant
07. december 2001 - 08:13 #4
nå men så er det jo ikke fordi at min win2000 klient prøver at vinde over Samba
Avatar billede skwat Praktikant
22. december 2001 - 12:58 #5
Er der ikke en eneste i denne verden der bruger samba som domain controller hvor man har nogle win2000 klienter?
Avatar billede skwat Praktikant
27. december 2001 - 18:44 #6
life is a bitch
Avatar billede fri3 Nybegynder
18. januar 2002 - 22:54 #7
Så vidt jeg ved, har teamet bag samba ikke support for Win2k endnu, men de er vidst igang med at udvikle det i 3.x, som stadig er i alpha stadiet. Jeg har selv prøvet at kigge lydt på det med 2.2.2, og jeg har kun haft den til at kunne mappe de shares når jeg var logget ind. Jeg brugte ikke encrypted passwords, og jeg havde både lagt .reg filen ind til win2k og terminal service, da jeg brugte min win2k til dette.
En anden grund er sikkert at en PDC som kører win2k kører med Directory service, og det ligger ikke i samba.
Avatar billede skwat Praktikant
16. februar 2002 - 14:27 #8
.reg ?