Avatar billede mulde2 Nybegynder
04. december 2001 - 20:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB

Jeg har en ca. 4 år gammel computer men den har usb og den har  windows 95 men jeg kan ikke få usb til at virke.
Avatar billede egede Nybegynder
04. december 2001 - 20:41 #1
Du ska lhave fat i nogle opdateringer på www.microsoft.com til w95, kan ikke huske hvad de hedder, men bare tag dem alle sammen :-)
Når du har USBporte vil jeg desuden anbefale w98 eller højere fordi de understøtter USB som standard.
Avatar billede egede Nybegynder
04. december 2001 - 20:42 #2
Avatar billede mulde2 Nybegynder
04. december 2001 - 20:44 #3
Hvad skal jeg have fat i, kan du ikke give mig et link.
Avatar billede egede Nybegynder
04. december 2001 - 20:44 #4
linket virker ikke efter hensigten :-/
Gå ind på microsoft.com under donwload center søg efter USB styresystem: w95 og vælg at se alle resultater
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. december 2001 - 20:47 #5
Er det Windows 95 version C? Hvis det er tilfældet har du på din installations CD-ROM en fil, der hedder usbsupp.exe under D:\\Other\\usb\\

Kør den og genstart maskinen. Jeg har det samme problem, og det kan ikke løses, fordi Windows version 4.00.1111 (4.00.950B) IKKE understøtter USB, men det gør version 4.03.1212-1214 (4.00.950B)

Derudover har jeg installeret Win 2000 og Win XP. Alle tre versioner kører fint. Jeg kan bare ikke benytte USB-porten under Win 95
Avatar billede halifax Nybegynder
05. december 2001 - 02:00 #6
steen hansen har ret. Du kan se versionsnr. for din W95 ved at højreklikke Denne Computer og vælge Egenskaber. 4.00.950C understøtter USB. Dog kan du risikere at købe hardware til USB som ikke har drivere til W95. Den sure erfaring har jeg gjort med et Canon Digital Ixus camera.
Løsning: opgradere til W98, helst 98SE, din pc\'s alder taget i betragtning.
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2001 - 18:36 #7
Aller bedst ville det være, hvis du kunne købe en PVII med direkte indsprøjtning og overliggende knastaksler og 64 MB RAM på tastaturet. Så ville du uden problemer kunne køre Win 2000 og/eller Win XP. Men som halifax siger: Opgrader til Win 98. Men pas på med opdateringerne på Microsoft\'s hjemmeside; de kan være meget tunge at trække, og kræver mere og mere processorkraft/hukommelse. Men et minimum bør du dog installere.
Avatar billede mib33 Nybegynder
10. december 2001 - 01:43 #8
Jeg har den usb opdatering til win95 liggende på en cd et eller andet sted, hvis du er interesseret vil jeg gerne finde den frem og maile den til dig, jeg mener ikke den fylder mere end et par mb, eller deromkring.
Men som det tidligere er nævnt understøtter den ikke alle usb enheder.
Avatar billede mib33 Nybegynder
04. januar 2002 - 23:36 #9
Jeg takker for pointene, jeg kan se du har accepteret mit svar allerede 10/12, men af en eller anden grund har jeg først modtaget mail om det idag.
Skriv din mail adresse her på siden, så sender jeg den opdatering du skal bruge, hvis du stadig skal bruge den :-)
Avatar billede hadro Novice
09. januar 2002 - 14:32 #10
Jeg sidder med en 400.950 B version Windows 95 ...kan jeg ikke få opdateret denne til USB support???

Det håber jeg da...