Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 19:07 Der er 14 kommentarer

fejl i pagefil?!

Hej alle i herlige nørder!
Jeg har et problem som jeg nu har bøvelt med i.. nej, det er forpinligt - lang tid! Efter at have haft min harddisk installeret i en anden comp, vil den ikke fungere normalt i min egen comp længere. Den starter fint nok op lige indtil efter netværkslogn\'et. Der får jeg at vide, at der ikke findes nogen pagefil?! Desuden får jeg at vide hvordan man ændrer den. Det kan bare ikke lade sig gøre, for jeg kommer slet ikke ind i windows, men havner ved logon-skærmen igen. Jeg har prøvet alt.. inkl: safe-mode, ændre det via netværket [kan ikke få rettigheder til det], manuelt oprette en pagefil via netværket osv.. er der nogen der har en god idé?.. for jeg er sgu ved at løbe tør!
Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 19:12 #1
Har du prøvet at smutte ud i DOS, og se om der overhovedet er en pagefil? Hvis der er, så slet den. Så vil den blive oprettet igen når Windows starter. Hvis du ikke har den, så er jeg på bar bund.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2001 - 19:17 #2
Hmm - du kører garanteret NTFS, så du ikke kan bruge omens trick. Eller er det FAT32?

Har du prøvet at logge på som administrator? Ikke bare en bruger med administratorrettigheder, men som regulær administrator?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2001 - 19:19 #3
Ellers kan du jo slette den via netværk, hvis du har adgang den vej.

I sidste fald, kan du prøve med W2K CD´en, og smække den i. Jeg er ikke helt bevidst om pagefilen vil blive repereret ved en reperations installation.
Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 19:24 #4
hehe.. Jeg kører FAT32, og der ER bare ingen swapfil.. (ja, det lyder mærkeligt.. har heller aldrig selv set det før!). Jeg logger altid på som administrator - så det er vel også udelukket. Har også prøvet at lave en reparation. Det ændrede ikke ngt...
Jeg har lige fundet ud af, at min disk på netværket har sharenavnet d$.. underligt eftersom der kun er en disk i compen.
Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 19:33 #5
Mystisk... meget mystisk. Jeg tænker... tænke tænke....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2001 - 19:38 #6
Ja jeg er også blank. Men det tyder på, at W2K leder efter swapfilen på C:, mens den logisk ligger på D: (eller omvendt). Men det hjælper dig nok ikke videre. Har man under rep.installation mulighed for at specificere drev, så det måske er her der er svippet noget?
Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 19:39 #7
Man kunne evt. prøve at eksperimentere lidt. Opret et tomt tekstdokument, sådan at det fylder 0 KB. Kald det pagefile.txt Gå derefter ud i DOS, og rename den til pagefile.sys. Jeg tror man kan bruge \"ren pagefile.txt pagefile.sys\" Måske tror Windows så at den har filen, og begynder at udnytte den. Jeg har INGEN ide om det vil virke, men der kan vel ikke ske noget ved at prøve.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2001 - 19:43 #8
Har du prøvet at søge på den specifikke fejlmeddelelse hos Microsoft? - Det hænder de har nogle rigtig gode løsninger til deres egne produkter. :-)
Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 19:49 #9
Jeg trækker lige mit foreslag tilbage. Han kan jo slet ikke komme ind i Windows, doh! Så må vi gøre det i DOS. Når du er kommet ud i DOS, find en txt fil, ligegyldigt hvilken og skriv \"edit fil.txt\" og så siger du Gem Som, og gemmer den som C:\\pagefile.sys
Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 19:50 #10
Og du skal selvfølgelig lige slette ALLE tegn, som er i filen.
Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 19:53 #11
1: jeg har prøvet at være inde - via netværket - og ændre i regedit, hvor jeg satte pagefilen til at skulle hentes på d: det hjælper ikke...
2: har også prøvet at lave en ny swapfil.. den er væk igen når jeg genstarter..
3: prøver lige.
Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 19:54 #12
Jeg har adgang til min hd via netværket, så jeg kan godt redigere i windows
Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 20:00 #13
hvor finder jeg Microsofts fejl-\"database\"?
Avatar billede valium Nybegynder
04. december 2001 - 20:22 #14
FUCK DET LORT. jeg formaterer sgu bare den latterlige klamme dell-pc.. fatter man det? Hvordan kan nogen finde på at smide så meget fedt hardware i en maskine og så hæmme den sådan ved at låse dens BIOS fuldstændig og kun have en røvsyg lille \"setup\" til rådighed?. Længe leve bambus!