Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
04. december 2001 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til at eksportere/importere mails, regler og konti

Hej !

Jeg er på udkig efter et program, der kan eksportere og importere mails, regler (inkl. opsætning) og konti fra OutLook til OutLook. Det er ikke gennem en Microsoft Exchange server, men ganske almindelig internetmail.

Da det er et stort arbejde at \"reetablere\" en mailopsætning, må der simpelthen findes et program, der kan klare alle 3 opgaver i en arbejdsgang... Jeg har bare ikke fundet det endnu, og det er derfor jeg nu henvender mig til jer.

Er der nogen, der har kendskab til et program med de omtalte muligheder - og hvor kan jeg købe det ?

På forhånd Tak !
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. december 2001 - 16:39 #1
Outlook back up ?

http://ajsystems.com/obpdnload.html

Den er god
Avatar billede zetrograde Nybegynder
06. december 2001 - 18:53 #2
Hvis http://ajsystems.com/obpdnload.html ikke virker efter hensigten, så kan du jo bare gøre det på den gode gammeldags måde, nemlig at eksportere din mailopsætning og dine adresse kartoteker ud på fx. en diskette.

Under Filer i Outlook er der et punkt der hedder: Importér / eksportér

Denne funktion har, så vidt jeg ved, til og med en lille guide, som hjælpe til at eksportere og importere dine oplysninger.

Håber det hjalp

/ZetroGrade
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
06. december 2001 - 19:44 #3
ZetroGrade,
Det er NETOP det besvær jeg vil have automatiseret...

Der er 3 steder, at du skal importere/eksportere, hvis du vil have alle dine oplysninger med...

Nemlig under mail, konti (hver konto for sig) og regler... Og så har du ikke fået dine signatures med endnu. Og alligevel nulstilles ALLE dine regler (og jeg har mange, og nogle af mine brugere har mange), så du derefter skal ind på hver enkelt regel og
1. tilrette dem med de rigtige mapper
2. aktivere dem
... Og du kan ikke gøre det i steps... Det er alle eller \"glem det\"

Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at teste det program, som blueyed1 har anbefalet, men agter at gøre det.

Jeg har forsøgt at søge på outlook og backup på fx. Twocows, med alle de programmer jeg her stødte på var til Outlook Express, hvilket det jo ikke skal være.

/Baloui
Avatar billede zetrograde Nybegynder
06. december 2001 - 20:15 #4
;-)

Roger, point taken!
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
13. december 2001 - 16:35 #5
Nu har jeg afprøvet OutBack Plus og HÆNDERNE OP OVER HOVEDET !!!

Det er *Næsten* perfekt!

Det eneste minus er, at jeg stadig skal aktivere/opdatere min regler, men det er helt klart blevet nemmere - og hurtigere at lave backup og restore af sin OutLook opsætning INKL. Favorites og cookies. :=)

Tak for hjælpen !

/Baloui
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. december 2001 - 17:40 #6
Ja det er et ret godt program :-)