Avatar billede plz-help Nybegynder
04. december 2001 - 13:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Overclocke P3

Hej :-)

Hej er der en der meget detaljeret vil forklare mig hvordan man overclocker en P3 socket 370 processor, hvis man ikke kan gøre det via BIOS?

Avatar billede omen Nybegynder
04. december 2001 - 13:47 #1
Du skal have fat i din manual til bundkortet, og slå op på den side hvor der står noget om jumpere. Der kan du se hvordan du overclocker den.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. december 2001 - 13:48 #2
Så skal du gøre det vha. jumpers på bundkortet. Det er dog en betingelse at dit bundkort understøtter større FSB (bushastigheder).

Hvilken P3 har du ?
Hvilket bundkort ?
Og hvilke Ram ?
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 13:49 #3
Enten i bios eller via jumpere på bundkortet. Det er kun ved at hæve fsb (frontsidebussen) man kan overclocke en P3. Er det en E-model(100MHz) kan man prøve sig frem med f.eks. 105MHz og 112MHz, ed det en EB(133MHz) kan man prøve f.eks. 140Mhz og mere. Sørg for god køling og se efter at systemet kører stabilt. HUSK at pci og agp bussernes hastighed også øges.
Avatar billede plz-help Nybegynder
04. december 2001 - 13:51 #4
Hmm øv, mit bundkort understøtter kun FSB 100 MHz så bare glem det :-(
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
04. december 2001 - 13:51 #5
Du finder din manual frem, og finder det afsnit, der beskriver hvordan du indstiller din FSB(Front Side Bus). Hvis du ikke kan gøre det i BIOS, så er der nogle jumpere eller dip-switche, der laver den indstilling. Hvordan disse skal stå, kan du kun læse i din manual.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. december 2001 - 13:52 #6
Tjahh..så er der ike meget at gøre ;o)
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 15:32 #7
Åh jo, der findes en programmer der muliggør softwarebaseret overclockning af fsb. Det er især interessant på bundkort der tilsyneladende understøtter højere bushastighed.
http://www.voodoofiles.com/250
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 15:33 #8
\"der findes en programmer\" skulle være \"der findes en del programmer\"
Avatar billede plz-help Nybegynder
04. december 2001 - 18:13 #9
msmows : Hvis du stadig kigger her, mener du så at jeg faktisk godt kan overclocke FSB\'en selvom mit bundkort ikke understøtter så høje hastigheder?
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 19:13 #10
Ja, i mange tilfælde kan det faktisk lade sig gøre. Har prøvet på et par bundkort med fin succes.
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 19:16 #11
Prøv at hente programmet hjem. Start det op og vælg en moderat overclocking. Virker det er det fint, virker det ikke genstarter man bare og så er den potte ude. Det der sker er at man klokker op efter at Windows er startet op derfor kan der ikke ske de store ulykker, men vær moderat i begyndelsen og husk KØLING.
Avatar billede plz-help Nybegynder
04. december 2001 - 23:44 #12
Lyder meget fedt, men man kan ikke downloade programmet :-(
Avatar billede msmows Nybegynder
04. december 2001 - 23:57 #13