Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 13:35 Der er 14 kommentarer

Oprette email database fra bunden

Hej jeg skal til at oprette en e-mail database, over  ca. 2000 mennesker, der hver i sær skriver deres adresse og interesser ned, ved indgangen til forskellige events i københavn, Jeg skal så nu have disse mennesker ind i en database, sådan at vi ud fra de kategorier de har skrevet som interesser får oplysninger om nye events, og selvfølgelig må modtagerene ikke se hvem der ellers er blevet sendt til. ! Er det nogen der har et bud på dette ville jeg blive rigtig glad. PS, jeg er ikke ende i alverdens PC sprog. Derfor syntes jeg jo det er et svært spørgsmål. :-)

Og så skal man selvfølgeligt ikke kunne se hvem der ellers er blevet sendt til som modtager.
Avatar billede scrix Nybegynder
04. december 2001 - 13:57 #1
Det er vidst ikke rigtigt et JavaScript spørgsmål.
Du er nødt til at lave sådan noget server-side med asp, jsp, perl, php, tango e.l.

:-) SC
Avatar billede it-man Nybegynder
04. december 2001 - 14:00 #2
Det kan opnås ved at benytte kontaktpersoner i MS-Outlook.
benyt evt. kategori til reg. af interesser.
eller opret dit eget felt hertil.
Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 14:07 #3
Men den email adresse jeg skal bruge, er ikke den jeg har inde i MS-outlook, men en @ofir.dk. Kan jeg så alligevel bruge MS-Outlook
Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 14:10 #4
Hej Scix... Jeg var ikke klar over denne kategori burde indeholde noget med java, syntes jeg havde valgt emailing programmer... Jeg tror ikke det med en server side, og asp programmering osv er det første jeg kaster mig ud i.
Avatar billede it-man Nybegynder
04. december 2001 - 14:39 #5
Ja du kan oprette flere afsender konti i MS-Outlook, og du kan vælgen hvilken en af dem du vil bruge som afsender.
Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 14:47 #6
Tak IT-man, jeg forsøger mig lige lidt frem , og kommer med flere spørgsmål hvis det behøves, hvis ikke hopper jeg på dit sidste svar og giver dig mine points... Tak for nu
Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 15:13 #7
It-man... Har du nogen ide om hvordan man opretter en ny konti i MS-outlook
Avatar billede it-man Nybegynder
04. december 2001 - 18:13 #8
Ja !  Hvilken version af MS-office hhv. Outlook bruger du?
Avatar billede lostincyper Nybegynder
04. december 2001 - 22:44 #9
MS-Outlook 2000.

Avatar billede it-man Nybegynder
05. december 2001 - 10:08 #10
Når du har startet MS-Outlook, kan du se kommando linien, hvor du vælger: Funktioner .
På det \"rullegardin\" du nu får, har du enten en mulighed for at vælge:  Konti,  eller: Serviceprogrammer. Hvorfra du kan udføre funktionen:  Tilføj .  Herefter vises et vindue med et antal faneblade, der skal udfyldes med de informationer, du har fra din postleverandør.
Avatar billede lostincyper Nybegynder
05. december 2001 - 13:58 #11
Tak Itman... Jeg prøver lige...
Avatar billede it-man Nybegynder
10. december 2001 - 17:23 #12
Hej Lostincyber
Did you realy got lost?
Avatar billede lostincyper Nybegynder
10. december 2001 - 20:14 #13
Det er fordi jeg har oprettet mail adresse på @ofir.dk hvor jeg har mange adresser der skal ind. og denne ville jeg meget gerne have ind i min putlook så jeg kan lave grupper og så videre... Men der skal jeg have pop og smtp adresser og andet, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal finde dem.. Nogle forslag..??
Avatar billede it-man Nybegynder
11. december 2001 - 09:53 #14
Du skal kontakte ofir, for at få navnet på dem.