Avatar billede andersb Nybegynder
04. december 2001 - 10:07 Der er 11 kommentarer

xcopy langsom, hvorfor?

Jeg er for nyligt skiftet fra Windows 98 til Windows 2000 Professional.
Jeg har i flere år brugt kommandoen
    xcopy *.* a: /d:dato /s
til at kopiere filer mellem harddisk og disketter [som jeg bruger til transport mellem hjem og arbejde].
I Win2000 er xcopy hyper-langsom [meget langsommere end i Win98 - det tager adskillige minutter om blot at gennemløbe et lille del af filsystemet. Hvorfor det?
Er der andre smarte kommandoer/programmer jeg med fordel kan bruge?
- Anders
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:09 #1
Fungere ligeså hurtig på min win2k som de gjorde under win98 og win95.

Avatar billede andersb Nybegynder
04. december 2001 - 10:18 #2
Hos mig kører det mega-meget [måske 100 gange langsommere] langsommere under Win2000 end det gjorde under Win98.
Hvis jeg kendte årsagen, så kunne jeg måske gøre noget ved det.
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:20 #3
Er diskette drevet altid langsomt ?
Avatar billede andersb Nybegynder
04. december 2001 - 10:21 #4
Nej, diskettedrevet er ikke generelt langsomt.

En anden spændende observation: Det er markant hurtigere at kopiere fra diskette til HD end omvendt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. december 2001 - 10:29 #5
Jeg har gjort nogenlunde samme erfaringer. Mit gæt er, at det er i forbindelse med NTFS xcopy bliver sløv. Dog har jeg ingen dokumentation herpå.

Jeg er istedet begyndt at bruge xxcopy. Den yder perfekt. En freeware version kan hentes på http://www.xxcopy.com/#tag_04

NanoQ
Avatar billede brie Nybegynder
04. december 2001 - 10:29 #6
>>> AndersB

Det er jo klart...
Når man skriver er det jo åbenlyst at det går langsommere...

En besynderlig sammenligning kan være en CD-brænder... Du finder ikke en brænder over 36X alligevel kan den læse langt hurtigere end den brænder !!!

Mvh Brie

P.S. bare en helt tredje spændende observation !!!
Avatar billede andersb Nybegynder
04. december 2001 - 12:49 #7
Jeg har just installeret og afprøvet XXCOPY. Den er lige så langsom som alm. XCOPY.
Hvorfor skulle NTFS [som jeg bruger] gøre XCOPY så mega-sløv?
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. december 2001 - 18:37 #8
Defekt diskette drev ... prøv med et andet..
Avatar billede curtsen Nybegynder
04. december 2001 - 21:29 #9
prøv at checke din antivirus installation hvis du har en sådan..

Hvis den scanner alt meget hårdt kan det godt være den der gør det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. december 2001 - 06:59 #10
Rigtigt .. hvis der fx er virus scanner på arbejdet - men ikke hjemme (eller omvendt) så kan det godt give ringe resultater.

Prøv at disable dit AV program (hvis du kan).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. december 2001 - 14:43 #11
xcopy er en 16bit applikation. 16bit applikationer kan nemt have lidt kvas med 32bit systemer som Win2K.

Der skulle eksistere en xcopy32.exe, der skulle løse dette problem.

NanoQ