Avatar billede web-blast.dk Nybegynder
04. december 2001 - 00:01 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Fast ip + Router + Webserver

Hvad er den teoretiske bagrund for at det ikke kan lade sig gøre at have en webserver og en router(så flere computere kan komme på inettet) på samme tid?

Jeg har fået det forklaret af en systemadministrator hos navision, men jeg forstod det sku- ikke lige!!!...

Jeg har fået at vide at den bedste løsning skulle være noget med at få TDC til at route mit localnet (eller sådant, jeg forstod det ikke helt)... Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig...

Hilsen Klaus Petersen
E-mail: webmaster@web-blast.dk
Website: www.web-blast.dk
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 00:09 #1
Det kan godt lade sig gøre...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 00:10 #2
Du skal have din router til at sende indgående trafik på port 80 videre til din webserver\'s interne ipadresse.
Men om du selv har adgang til at gøre det i din router ved jeg selvfølgelig ikke.

//Anders
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. december 2001 - 00:13 #3
Afhænger af hvor han har sit internet henne, men som regel så er det tilladt at ændre i sin opsætning af routeren. Men det Vladamir siger er rigtigt
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 00:18 #4
web-blast.dk: Lige en offtopic kommentar, Det er ikke optimalt at bruge grafik man ikke selv har rettigheden til på sin hjemmeside...(Du ved evt problemer med copyright osv...)
Og jeg har en ide om at du ikke selv har lavet det billede med det jagerfly eftersom jeg har set det andre steder...
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 00:42 #5
og man sikrer sig lige at der IKKE er stavefejl i sin præsentation...

Som default sender routeren trafik fra port 80 ind på den første ip efter routerens egen interne ip og det skal så være serveren som har den. Jeg har ikke hørt om nogen udbydere hvor den ikke gør det.

din løsning burde være lige til og simpel
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 00:49 #6
hojben : Cybercity, og WOL gør ikke :)
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 00:52 #7
Hvad er det for en hønegylle ??? Jeg har selv wol og den var sat som default til at routeren diregerede trafikken videre ind til 192.168.1.2 samt alt andet trafik til samme.. og det gør CC da også..

Jeg har ikke selv pillet ved nat\'en for at den kom ind på serveren..

Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 00:56 #8
hojben: Ok, jeg har selv CC, og der var det ikke sat op da jeg fik det, og en af mine venner med WOL og SOHO router skulle også selv sætte det op, men vi er måske bare specielle tilfælde :)
Personligt fortrækker jeg nu selv at skulle sætte det op (du ved, mere sikker opsætning :) ) end at de gør det for mig, men hvis man er mindre nørd så er det jo meget smart

//Anders
(Og godnat for i dag)
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 00:58 #9
aha... måske derfor... jeg fik cisco routeren med..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 01:00 #10
Det kunne være en mulighed eftersom han fik sin ombyttet til en SOHO, og nu skal vi vist stoppe med at floode mandens spørgsmål :=)
Avatar billede web-blast.dk Nybegynder
04. december 2001 - 23:44 #11
Jeg har hørt noget om at TDC kræver ekstra betaling hvis man vil bruge sin adsl-forbindelse til at opstille en webserver... Kan det passe.
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 23:47 #12
ja... 995,- pr. ændring
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. december 2001 - 00:04 #13
Hojben:

gælder kun ved Proaccess!!!, og det er ikke betaling for at køre server, men for at de skal ændre i routeren. Men routeren til Proaccess er som stadard åben for HTTP/FTP/SMTP/POP3 og nogle få andre
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 00:07 #14
ok... men jeg skriver jo oz at det er pr ændring.
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. december 2001 - 00:20 #15
Hojben:

hvis man lige læser kommentareren over din så virker den bare en smule sjovt placeret *GG*.
Avatar billede hojben Novice
05. december 2001 - 00:26 #16
sjovt placeret eller malplaceret ??*G*
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. december 2001 - 00:30 #17
VIl ikke sige just malplaceret da den til en vis grad har relavens for den pågældende kommentar.
Avatar billede reficul Nybegynder
30. december 2001 - 19:18 #18
Ang. Pro@ccess så er flg. åben fra start:

FTP (Port 21)
SMTP (Port 25)
DNS (Port 53)
HTTP (Port 80)

POP3 er IKKE åben, men man KAN jo åbne den uden TDC\'s hjælp og derved slippe for at betale de 995,-, hvilket jeg da også har gjort da jeg ikke kan køre en mail-server unden POP3 (Fatter ikke at TDC har lukket POP3).

WWW er heller ikke den første ip efter routeren hos TDC:

192.168.1.1 = Router
192.168.1.2 = SMTP (Mail)
192.168.1.3 = WWW
192.168.1.4 = FTP + DNS