Avatar billede reneb Nybegynder
03. december 2001 - 23:56 Der er 7 kommentarer

Installering af XP på ny hdd.

Jeg har købt en OEM version af Win XP, sammen med en 20 GB Hdd. Når jeg forsøger at installere den, komme den ud med en SystemRoot.dll fejl, når den forsøger at genstarte første gang.
Jeg har prøvet at skifte, ram, hdd, vga. deaktivret int. og ext. cache i Bios samt deaktiveret viruswarning.
HJÆLP MIG.
Avatar billede john Nybegynder
04. december 2001 - 01:02 #1
Jeg tror ikke at der er et bootsektion på skiven.
Bootdisketter kan henter her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994
Avatar billede john Nybegynder
04. december 2001 - 10:50 #2
Ser at linket ikke længere virker.
Så derfor følgende:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q310994
Avatar billede john Nybegynder
04. december 2001 - 10:52 #3
Øh, mystisk, det samme men nu ok der fra.
Sorry:-(
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 13:44 #4
OEM versioner skal følge med nye pcer. Endvider er disse cd\'er bootbare , så der skulle ikke være nogle problemer der.

Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 13:44 #5
Har du behov for bootdisketter så kan de også hentes her:

http://www.mulle.adsl.dk/eksperten/Windows%20XP/floppy%20boot%20install%20XP/
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2001 - 20:45 #6
Du skal boote med en disk, lave en partition, og derefter formatere din nye HD
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 22:38 #7
Når du har indlæst alle 6 bottdisketter, laver du partiitoner m.v. med installationsprogrammet.