Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 22:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftede filer

Hej
Er der en eller flere der kan forklare mig hvorfor mine vedhæftede filer ikke sendes med mailen jeg sender ??
Nu har jeg prøvet at sende mails med vedhæftede filer til flere af mine venner, men de vender alle tilbage og spørger hvor den vedhæftede fil bliver af ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2001 - 22:06 #1
Hvad program bruger du? Outlook XP?
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 22:07 #2
det kan være at den smtp server du bruger - piller vedhæftede filer fra (ved at f.eks udenrigsministeret\'s postserver piller det fra - eller hvis din maskine har virus så kan smtp serveren osse nægte at vedhæfte inficerede filer)
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 22:08 #3
og hvis modtager bruger f.eks Outlook XP eller et andet program som ikke understøtter vedhæftede filer
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2001 - 22:10 #4
Avatar billede nielsl Nybegynder
03. december 2001 - 22:11 #5
Prøv at forklare hvilket program du bruger og hvordan du gør, så er det nemmere at svare. Mvh. Niels
Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 22:12 #6
jeg har installeret OUTLOOK 2000...og kører både med Symantec antivirus 2002 og Tiny Personal Firewall.
Jeg har de nyeste virusdefinitioner og har kørt en scanning af hele maskinen sååå !!!
Ang. smtp server, så har der aldrig været problemer før...det er vores lokale antenneforening der administrerer denne, og det har altid virket.
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 22:13 #7
Det kan osse være antivirus programmet i sig selv
prøv at slå fra at den skal kontrollere alle mails (både indgående og udgående)
Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 22:19 #8
mit antivirusprogram scanner kun indkomne mails
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 22:29 #9
det vil sige at du har været inde og definere at den kun skal skanne indgående for som standard står nav2002 til både indgående og udgående - men hvis du er sikker så må du nu gå efter udlukkelsesmetoden nu - prøv en anden smtp - prøv et andet postprogram - prøv at oprette en hotmail konto og se om du kan sende til den
Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 22:31 #10
avt...det vil jeg prøve....vender tilbage
Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 23:00 #11
har lige prøvet at deaktivere firewall og antivirus...kan se at der bliver vedhæftet en fil der hedder winmail.dat.....kender ikke denne fil og har ikke selv vedhæftet den !!!!!!!
Avatar billede osh Nybegynder
03. december 2001 - 23:23 #12
nu har jeg aktiveret både firewall og antivirus, vedhæftet en fil og sendt den til en hotmail konto.
Mailen kommer frem - men ikke med den fil jeg vedhæftede !!!!!!!!
Filen der er vedhæftet hedder igen winmail.dat ?????
øøøhhhh....hvad fanden sker der her ???
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. december 2001 - 08:50 #13
Avatar billede peet-49 Novice
04. december 2001 - 20:51 #14
Den nye virus Bad Trans.B1 er den egentlige synder. Gå på nettet, og få din maskine testet fo virus, og det samme gælder for dine venner. For tiden vrimler det bare med virus.
Avatar billede avt Nybegynder
05. december 2001 - 10:05 #15
øøh hvad fanden har winmail.dat med virus at gøre ??? lad mig selv svare .... ikke en meter !!
Det er filen som tillader at outlook kan sende beskeder i Transport Neutral Encapsulation Format

læs mere her :
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q138053

Avatar billede avt Nybegynder
05. december 2001 - 10:07 #16
osh -> kom den vedhæftende fil frem - da du deaktiverede firewall og antivirus?
Avatar billede osh Nybegynder
05. december 2001 - 22:21 #17
Hej igen...og tak for jeres udmærkede besvarelser. Jeg fandt løsningen via link fra tlaursen....tak
og tak til avt for din store interesse for at hjælpe.
har opdateret til SR 1..det hjalp.
Avatar billede osh Nybegynder
05. december 2001 - 22:26 #18
avt...filen kon frem både når jeg havde deaktiveret antivirus og firewall, men også når jeg kun deaktiverede nativirus